Ponad 50 milionów złotych dla Polkomtela za dodatkowe opłaty przy streamingu

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że naliczanie przez operatora dodatkowych opłat za streaming wideo z sieci jest niezgodny z interesem konsumentów. Polkomtel ma wycofać się z tego typu praktyk. Urząd nałożył też na operatora ponad 50 milionów złotych kary, ale decyzja na razie jest nieprawomocna.

2020-01-22, 10:45

Ponad 50 milionów złotych dla Polkomtela za dodatkowe opłaty przy streamingu
Zdjęcie ilustracyjne.Foto: Pixabay

Posłuchaj

Prezes UOKiK Marek Niechciał o decyzji ws. Polkomtela
+
Dodaj do playlisty
  • UOKiK: Polkomtel naruszył interesy konsumentów, naliczając dodatkowe opłaty za streaming wideo
  • Spółka ma zapłacić 50 milionów złotych kary
  • Decyzja jest nieprawomocna

Jak czytamy w komunikacie UOKiK, jeden z konsumentów poskarżył się, że operator nalicza mu dodatkowe opłaty za streaming wideo, mimo że ma wykupiony pakiet internetowy. Tymczasem - uznał urząd - użytkownik w ramach pakietu powinien mieć swobodny dostęp do internetowych filmów, a ograniczać go powinien jedynie limit transferu w danym pakiecie internetowym. 

Polkomtel natomiast od 2013 roku pobierał dodatkowe opłaty za video streaming - 40 groszy za minutę transmisji. 

Zdaniem urzędu, abonenci powinni mieć dostęp do wszystkich portali w ramach posiadanego pakietu. Wynika to z zasady tzw. otwartego internetu – każdy konsument powinien móc korzystać ze wszystkich jego zasobów na równych i niedyskryminacyjnych warunkach. Gdyby wiedział, że nie będzie to możliwe, to mógłby nie zdecydować się na ofertę Polkomtelu. Prezes UOKiK nakazał zaprzestać stosowania tej praktyki. - czytamy w komunikacie UOKiK.

telefon internet 1200.jpg

REKLAMA

UOKiK karze Polkomtela za naruszenie interesu konsumentów

Ponadto - zwraca uwagę urząd - opłaty za streaming nie były właściwie oznaczane na fakturze - trafiały do rubryki "Połączenia i SMS-y wykonane w kraju", co mogło wprowadzić klientów w błąd. 

Na mocy decyzji UOKiK Polkomtel ma zapłacić ponad 50,6 mln złotych kary, musi też opublikować oświadczenie wraz z linkiem do rozstrzygnięcia UOKiK. Konsumenci mogą natomiast składać reklamacje i domagać się zwrotu opłat.

Urząd zastrzega, że decyzja jest nieprawomocna, a operator może się od niej jeszcze odwołać do sądu.

PolskieRadio24.pl, UOKiK, md

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej