Jakie są perspektywy przed samolotami B 737 Max ?
Amerykański organ regulacyjny ds. bezpieczeństwa linii lotniczych poinformował, że jest "zadowolony" z postępów poczynionych przez Boeinga w związku z ponownym dopuszczeniem samolotu 737 Max do lotu. Na pozytywne rozwiązanie problemu czeka również PLL LOT, który ma uziemionych pięć maszyn tego typu.
2020-01-25, 13:40
Po dwóch katastrofach lotniczych, w których zginęło 346 osób, samolot Boeing 737 Max w marcu 2019 roku został uziemiony na lotniskach całego świata. To największy kryzys w historii firmy. Boeing zapowiedział niedawno, że odrzutowiec może nie wrócić do służby aż do połowy 2020 roku. Szef Federalnej Administracji Lotniczej (FAA) Steve Dickson przyznał, że jego agencja „nie ma określonego terminu” na dokończenie przeglądu.
Jest szansa na powrót w lipcu
W ubiegłym miesiącu Boeing poinformował, że zatrzymuje produkcję tego modelu – co zdaniem analityków może obniżyć o 0,5 proc wzrost gospodarczy USA w pierwszych trzech miesiącach roku. Dostawcy ogłosili redukcję miejsc pracy, a linie lotnicze zmagają się ze zmianami harmonogramu. Wiele linii lotniczych stwierdziło, że nie spodziewa się, że 737 Max wróci do służby przed czerwcem.
REKLAMA
Amerykańska Federalna Administracja Lotnicza wydała jednak oświadczenie, że że jest "zadowolona" z postępów poczynionych przez Boeinga w związku z ponownym dopuszczeniem samolotu B737 Max do lotu, w związku z czym ponowna certyfikacja może nastąpić jeszcze przed lipcem tego roku. Ta wiadomość spowodowała wzrost akcji spółki o 2 proc.
REKLAMA
Oskarżenia również pod adresem regulatora
Firma przeżywa kryzys po dwóch katastrofach, które miały miejsce w odstępie pięciu miesięcy – najpierw w Indonezji w październiku 2018 r., gdzie zginęło 189 osób, a następnie w Etiopii w marcu ubiegłego roku. Wówczas śmierć poniosło 157 osób.
Powiązany Artykuł
Produkcja Boeingów 737 MAX wstrzymana. LOT: monitorujemy sytuację
Dzisiaj spółka jest oskarżana o to, że poświęciła bezpieczeństwo, aby zrealizować zamówienia i dostarczyć maszyny klientom. Jeszcze w styczniu 2019 r . Boeing informował, że otrzymał zamówienia na 5011 samolotów 737 Max od 79 klientów.
REKLAMA
Również Federalna Administracja Lotnicza została oskarżona o niedopełnienie obowiązku nadzorczego z powodu zbyt "przyjacielskich" relacji z Boeingiem.
LOT czeka na pozytywne rozstrzygnięcia
Również PLL LOT z niecierpliwością oczekuje na rozwiązanie problemu. nasz przewoźnik ma bowiem uziemionych pięć maszyn, a do końca 2019 roku we flocie LOT miało ich latać już 12. Zapowiadany przez producenta jako najnowocześniejszy samolot w swojej klasie, wygodniejszy i bardziej oszczędny pod względem zużycia paliwa, miał przyspieszyć rozwój firmy. Teraz LOT negocjuje z Boeingiem wysokość odszkodowania, ponieważ w miejsce uziemionych maszyn musi wynajmować na wolnym rynku samoloty, które są znacznie droższe w eksploatacji.
REKLAMA
Powiązany Artykuł
American Airlines zmienia decyzję ws. Boeingów 737 MAX. Uziemienie jednak do marca
Szacuje się, że uziemienie 737 Max, który był najlepiej sprzedającym się samolotem Boeinga, kosztowało amerykańskiego producenta już ponad 9 mld dolarów.
PolskieRadio24.pl/IAR/PAP/BBC/DoS
REKLAMA
REKLAMA