Minister infrastruktury: pakiet drogowy jest szkodliwy dla środowiska
Andrzej Adamczyk przekonywał w Brukseli o szkodliwości pakietu drogowego, zaostrzającego zasady w unijnym transporcie międzynarodowym. Dla Polski to sprawa kluczowa, bo ma ona największą flotę transportową w całej Unii Europejskiej.
2020-02-18, 17:07
Posłuchaj
Minister usłyszał zapewnienie, że Komisja Europejska przedstawi własny audyt i analizę skutków pakietu jeszcze przed jego wejściem w życie, by można było wprowadzić zmiany. Polska uważa, że pakiet jest szkodliwy dla firm transportowych, zwłaszcza tych małych, bo będzie się wiązał ze wzrostem kosztów i biurokratycznych wymogów.
Powiązany Artykuł
"Otrzymamy więcej, niż chciała dać Komisja Europejska". W czwartek szczyt UE
Andrzej Adamczyk podkreślał, że pakiet jest także szkodliwy dla środowiska, bo nakazuje obowiązkowy, raz na osiem tygodni, powrót ciężarówek do państw, w których zarejestrowane są firmy transportowe.
Polscy deputowani złożą poprawki
Przepisy zaostrzające zasady dotyczące płacy i pracy zawodowych kierowców zostały już wstępnie uzgodnione na poziomie politycznym. Zaakceptowali je unijni ambasadorowie przy sprzeciwie dziewięciu państw, w tym Polski, oraz eurodeputowani z komisji transportu. Do zakończenia prac nad przepisami potrzebna jest jeszcze zgoda ministrów i Parlamentu Europejskiego na sesji plenarnej.
Nasi deputowani już zapowiedzieli, że jeszcze będą składać poprawki. Jeśli chodzi o kraje członkowskie, to w tej sprawie wspólnie z Polską występują państwa bałtyckie, Węgry, Rumunia, Bułgaria, Malta i Cypr.
REKLAMA
pkr
REKLAMA