Koronawirus a praktyki banków. Rzecznik Finansowy uruchamia specjalną infolinię
Rzecznik Finansowy chce nas chronić przed nieuczciwymi praktykami instytucji finansowych, pojawiającymi się w związku z pandemią koronawirusa. Rzecznik uruchomił specjalną infolinię oraz adres e-mail do przyjmowania i analizowania skarg klientów.
2020-04-10, 12:09
Posłuchaj
Infolinia jest czynna w godzinach 9.00-16.00. Kontaktować się mozna pod numerami:
- sprawy ubezpieczeniowo-emerytalne 22 333 73 37
- sprawy bankowo-kapitałowe 22 333 73 38
Skargi można też kierować na adres e-mail: poradyCOVID@rf.gov.pl.
REKLAMA
Monitoring i źródło informacji
Marcin Jaworski z biura Rzecznika Finansowego mówi, że ta inicjatywa ma dwa główne cele. Po pierwsze, biuro chce w ten sposób zbierać informacje o zastrzeżeniach klientów do działalności instytucji finansowych w dobie koronawirusa. Po drugie - biuro będzie też udzielać informacji na temat wprowadzonych przez te instytucje rozwiązań. Najczęściej pojawiające się pytania i zagadnienia będą publikowane na stronie internetowej Rzecznika Finansowego i na jego profilu na Facebooku.
Rzecznik Finansowy zwrócił się też do banków o przekazanie dokumentów na temat tak zwanych wakacji kredytowych. Marcin Jaworski mówi, że pierwsze pisma już wpłynęły, a pierwsze wnioski biuro opublikuje po świętach.
Praktyki banków pod lupą
Inicjatywę chwali Agnieszka Wachnicka, prezes Fundacji Rozwoju Rynku Finansowego.
REKLAMA
- Doceniamy szybką reakcję. Potrzebny jest dziś organ, który będzie monitorował sytuację i wychwytywał nieprawidłowe działania. Ta inicjatywa jest niezmiernie potrzebna, zwłaszcza teraz, gdy klienci potrzebują większego niż zazwyczaj wsparcia przy podejmowaniu decyzji finansowych - wskazuje.
Osobne skargi ws. wakacji kredytowych wpływają do Rzecznika MŚP. Adam Abramowicz podkreśla jednak, że znacznie więcej jest banków, które szybko i sprawnie rozpatrują wnioski klientów.
Same zaś banki odpierają zarzuty o działanie na niekorzyść klientów, powołując się na dane. A te mówią o tym, że na ponad 0,5 miliona wniosków o wakacje kredytowe złożono ok. 2600 skarg - czyli niecałe 0,5 procent.
PolskieRadio24.pl, Program Pierwszy Polskiego Radia, md
REKLAMA
REKLAMA