NFZ: bezpłatna pomoc psychologiczna dla osób ciężko znoszących społeczną kwarantannę
Osoby w kryzysie emocjonalnym, które źle znoszą odosobnienie, odczuwają stres lub lęk wywołany sytuacją zagrożenia epidemiologicznego mogą otrzymać pomoc psychologiczną w ramach całodobowej, bezpłatnej Telefonicznej Informacji Pacjenta - poinformował w czwartek Narodowy Fundusz Zdrowia.
2020-04-16, 21:38
- Każdy, kto będzie miał potrzebę rozmowy o swoich problemach, może zadzwonić i poprosić o połączenie z psychologiem - podkreślił Adam Niedzielski, prezes Narodowego Funduszu Zdrowia.
Powiązany Artykuł
![koronawirus-szpital-pap-1200.jpg](http://static.prsa.pl/images/c4476ce8-c4c0-4ba2-8791-635e786f2701.jpg)
Epidemia koronawirusa. Psycholodzy sprawdzili, czego boją się Polacy
Pomoc psychologiczną otrzymamy w NFZ
Dzwoniąc pod numer 800-190-590 możemy poprosić o przekierowanie rozmowy do dyżurującego przez całą dobę psychologa, również psychologów PZU Zdrowie, którzy posiadają doświadczenie w udzielaniu zdalnej pomocy psychologicznej. Do dyspozycji pacjentów jest również czat z konsultantem, obsługa w języku angielskim, a także wideorozmowa z tłumaczem języka migowego.
>>> [ZOBACZ TAKŻE] Zdrowie psychiczne w czasie epidemii - jak dobrze mieć sąsiada
Specjalista w trakcie telefonicznej rozmowy przeprowadzi konsultację oraz - w razie potrzeby - wskaże dalszą ścieżkę postępowania - np. zaleci konsultację psychiatryczną lub przeprowadzenie diagnozy pod kątem ewentualnej terapii.
REKLAMA
Jak działa Telefoniczna Informacja Pacjenta?
Telefoniczna Informacja Pacjenta, pod której numerem można uzyskać wszystkie niezbędne informacje o postępowaniu w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem, jest od początku epidemii jednym z głównych narzędzi komunikacji. Do tej pory konsultanci odebrali ponad pół miliona połączeń, z czego 300 tysięcy dotyczyło kwestii związanych z SARS-CoV-2.
>>> [CZYTAJ RÓWNIEŻ] "Telefon Serdeczności". Poznań uruchomił linię dla samotnych seniorów
Obecnie w szczytowych godzinach telefony odbiera ponad 300 osób. Wsparciem służą pracownicy call center innych instytucji oraz firm. Już wkrótce do tego grona dołączy grupa kilkudziesięciu wolontariuszy Polskiej Federacji Szpitali, która będzie wspierać funkcjonowanie Telefonicznej Informacji Pacjenta, udzielając odpowiedzi na pytania dotyczące SARS-CoV-2.
jmo
REKLAMA
REKLAMA