Kontrola służbowej korespondencji jest dozwolona. Pracownik musi jednak wiedzieć w jakim celu
Pracodawca może kontrolować służbową pocztę elektroniczną pracownika, ale musi najpierw poinformować o prowadzeniu monitoringu poczty – przypomina Urząd Ochrony Danych Osobowych. Pracownik musi znać powody takiej kontroli.
2020-08-13, 14:02
Pracodawca może wprowadzić monitoring poczty elektronicznej pracownika, w sytuacji gdy jest to niezbędne – w jego ocenie – do zapewnienia organizacji pracy, umożliwiającej pełne wykorzystanie czasu pracy oraz właściwego użytkowania udostępnionych pracownikowi narzędzi. Ponadto, kontrola ta nie może naruszać tajemnicy korespondencji oraz innych dóbr osobistych pracownika.
Informacja dwa tygodnie wcześniej
Pracownik musi zostać poinformowany, w jakim celu pracodawca zamierza stosować monitoring, poznać zakres oraz sposób zastosowania monitoringu. Informacje te ustala się w układzie zbiorowym pracy lub w regulaminie pracy albo w obwieszczeniu, jeżeli pracodawca nie jest objęty układem zbiorowym pracy lub nie jest obowiązany do ustalenia regulaminu pracy.
Powiązany Artykuł
Wyciekły dane ponad dwóch milionów osób. Wysoka kara dla e-sklepu
Informacja o wprowadzeniu monitoringu poczty elektronicznej powinna się pojawić nie później niż dwa tygodnie przed jego uruchomieniem.
Powiadomienie w sposób przyjęty w firmie
Zgodnie z kodeksem pracy pracodawca powinien powiadomić o wprowadzeniu monitoringu w sposób przyjęty w firmie. Może to mieć zatem formę pisma skierowanego do każdego pracownika, obwieszczenia na tablicy ogłoszeń, komunikatu mailowego skierowanego do załogi, czy informacji przekazanej za pośrednictwem zakładowego intranetu.
REKLAMA
PolskieRadio24.pl/PAP/DoS
REKLAMA