Internet zabiera telewizji zyski z reklam
Firmy coraz większe sumy przeznaczają na reklamę w sieci.
2010-08-26, 05:30
Firmy coraz większe sumy przeznaczają na reklamę w sieci. Spoty reklamowe ze szklanego ekranu przenoszą się więc na ekran komputera - informuje "Dziennik Gazeta Prawna". Cieszą się firmy internetowe, mniej - stacje telewizyjne.
Najwięcej pieniędzy płynie z branży żywnościowej, dóbr szybko zbywalnych i handlu detalicznego. Jeszcze na początku tego roku reklama nowej marki napoju czy proszku trafiała przede wszystkim do telewizji.
Ale już w drugim kwartale znacząco zyskiwać zaczęły portale internetowe. Na przykład w największym z nich, w Onecie, liczba reklamujących się firm żywnościowych wzrosła o połowę, a ich budżety zwiększyły się o 150 procent.
Zdaniem szefa Onetu Łukasza Wejcherta, fala reklam w sieci oznacza nową erę życia internetu. "Dziś stajemy się naprawdę masowym medium" - mówi Wejchert.
REKLAMA
kh
REKLAMA