Cenzura we francuskim radiu publicznym. Odmówiono emisji reklamy zawierającej słowo "chrześcijanie"

Francuska stacja radiowa France Inter odmówiła emisji reklamy zawierającej słowo "chrześcijanie". Dyrekcja tłumaczy tę decyzję obowiązkiem przestrzegania "neutralności religijnej" w materiałach emitowanych przez rozgłośnię należącą do publicznego nadawcy Radio France.

2020-12-07, 17:08

Cenzura we francuskim radiu publicznym. Odmówiono emisji reklamy zawierającej słowo "chrześcijanie"

Powiązany Artykuł

minaret meczet półksiężyc 1200 shutt.jpg

Reklamę chciało opublikować stowarzyszenie, które od ponad 150 lat wspomaga chrześcijan na Bliskim Wschodzie.

W wydanym komunikacie stowarzyszenie "Oeuvre d’Orient" wyraziło oburzenie decyzją publicznego nadawcy. Organizacja poinformowała, że stacja zaproponowała wycofanie z reklamy sformułowania "chrześcijanie na Bliskim Wschodzie" i zastąpienie go zwrotem "dzieło na rzecz Bliskiego Wschodu".


Posłuchaj

Francuskie radio odmawia emisji reklamy ze słowem "chrześcijanie" (IAR) 0:53
+
Dodaj do playlisty

"Nie rozumiemy, dlaczego mówienie o chrześcijanach mogłoby godzić w czyjeś wartości religijne, filozoficzne czy moralne" - napisało stowarzyszenie, które domaga się zmiany decyzji.

Neutralność religijna

Wcześniej stacja France Inter wyjaśniła, że z zasady nie emituje reklam nawiązujących do konkretnych grup religijnych i politycznych. Dyrekcja powołała się też na wewnętrzne przepisy rozgłośni nakazujące przestrzeganie "neutralności religijnej".

REKLAMA

Do podobnej sytuacji doszło w 2015 roku. Wówczas spółka zarządzająca transportem publicznym w Paryżu domagała się wycofania słowa "chrześcijanie" z afiszów reklamujących stowarzyszenie "Oeuvre d’Orient". Sprawa trafiła do sądu, który nie zgodził się na ocenzurowanie reklamy.

pkur

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej