Zbigniew Kowalski: kwintesencją komunikacji medycznej są prawda i nadzieja
- Pokazywanie rzeczy, które możemy zrobić i które warto zrobić, a także co konkretnie uczynić, by sobie poradzić, to najlepszy sposób na komunikację w czasie pandemii - mówił w Polskim Radiu 24 Zbigniew Kowalski, ekspert ds. komunikacji medycznej.
2021-03-09, 12:30
Gość PR24 mówił o różnicach w przekazach informacji w czasie pandemii, których ofiarami są pacjenci. - Wolałbym, by nie był to poligon doświadczalny, ale niestety mamy do czynienia z kakofonią. Sygnały płyną z różnych źródeł, do tego są one sprzeczne, co powoduje, że każdy z nas ma prawo być zagubiony - powiedział ekspert.
"Prawda i nadzieja"
Powiązany Artykuł
"Ten proces przebiega bardzo sprawnie". Ponad 90 proc. pensjonariuszy DPS-ów zaszczepionych drugą dawką
Dodał, że kwintesencją komunikacji medycznej są prawda i nadzieja. - Prawda jest informacją o tym, jak jest i jakie są możliwe opcje działania, a nadzieje to wskazówki do działania, to, co można zrobić dzisiaj. Jeśli przyjmiemy założenie, że strategią jest tzw. światełko w tunelu, to jak dołożymy prawdę i wskazówki do działania, to jest to dobry pomysł - powiedział Zbigniew Kowalski.
Zauważył, że minimum rzetelności, to ujednolicenie przekazu. - To, czego nie umiemy, to przyznawać się do tego, że pewnych rzeczy nie wiemy. Były minister zdrowia Łukasz Szumowski dobrze komunikował się ze społeczeństwem, choć zdarzało mu się też powiedzieć, że maseczki nie działają - wtedy tracił na wiarygodności. Mamy jednak prawo niektórych rzeczy nie wiedzieć i to się czasem rządzącym zdarzało powiedzieć - mówił gość PR24.
REKLAMA
Posłuchaj
Audycja: "Temat dnia/Gość PR24"
Prowadzący: Ryszard Gromadzki
Gość: Zbigniew Kowalski (ekspert ds. komunikacji medycznej)
Data emisji: 09.03.2021
REKLAMA
Godzina: 11.08
REKLAMA