Biznes modowy ma dość koronawirusa. Stawia na "wibrujące róże" i "niedbałe kardigany"

Wart dziesiątki miliardów dolarów biznes modowy też ma dosyć koronawirusa. Jak pisze agencja Reuter, jego przedstawiciele - projektanci i handlowcy zauważyli, że po roku chodzenia w pastelowych ubraniach wypoczynkowych, kupujący ubrania wybierają style z kwiatowymi nadrukami, hasłami dobrego samopoczucia i biżuterią, symbolizującymi nadzieję i powracający optymizm.

2021-04-01, 16:06

Biznes modowy ma dość koronawirusa. Stawia na "wibrujące róże" i "niedbałe kardigany"
zdj. ilustracyjne. Foto: Shutterstock.com / WAYHOME studio

Według ekspertów, oznacza to powrót wiosennego optymizmu po rocznym okresie wyciszenia wywołanego koronawirusem.

Po okresie "koronawirusowej smuty" wracamy do wiosennego optymizmu

Chociaż nadal neutralna, wygodna odzież jest bardziej popularna, sprzedawcy detaliczni - od Neiman Marcus po Walmart i Macy's Inc donoszą po raz pierwszy od początku pandemii o rosnącej sprzedaży jasnych, optymistycznych kolorów, zwiewnych tkanin lub sukienek, pisze Reuters.

Powrót do zwiewnych sukienek i biustonoszy z fiszbinami

- Widzimy powrót do okazjonalnych sukienek, a nawet biustonoszy z fiszbinami - powiedziała Reuterowi Marie Ivanoff-Smith, dyrektor ds. Mody w domu towarowym Nordstrom.

- Ponieważ robi się coraz cieplej i coraz więcej ludzi wychodzi na zewnątrz, uważamy, że ludzie naprawdę chcieliby pokazać optymizm i radość dzięki nadrukom i żywym kolorom - dodaje.

REKLAMA

Powiązany Artykuł

koszuli t shirt z nazwą zespołu shutter 1200 dimitris_k.jpg
Koszulki z logotypami zespołów - od subkultury do mainstreamu

Dominują wibrujące róże i odważne błękity

Według firmy Heuritech, zajmującej się codzienną analizą milionów zdjęć dotyczących mody w mediach społecznościowych i na wybiegach, ilość zdjęć zawierających ubrania z wiosennymi barwami i motywami wzrosła o 31 proc. w Europie i o 16 proc. w Stanach Zjednoczonych w porównaniu z zeszłym rokiem.

Kolory widoczne na wybiegach w kolekcjach wiosenno-letnich 2021 to "wibrujące róże" i odważne błękity - "energetyzujące źródło inspiracji, które pomoże nam przetrwać" - poinformowała firma w lutowym raporcie.

Powiązany Artykuł

shutterstock modelka wybieg pokaz 1200.jpg
Z baletu do świata wielkiej mody. Praca, która jest pasją Karoliny Miko

Pojawiły się też nowe linie - kolor nude oraz "niedbałe kardigany"

Podczas gdy żywe kolory i motywy kwiatowe są typowe dla wiosennych stylów, różnica w tym roku polega na tym, że linie modowe obejmują również t-shirty w kolorze nude i to, co szefowa działu mody w Walmart, Alison Hilzer, nazywa "niedbałymi kardiganami".

Klienci chcą jaśniejszych, optymistycznych kolorów

Brytyjski internetowy sklep odzieżowy ASOS poinformował w e-mailu, że w ostatnich tygodniach jego klienci zainteresowali się hasłami, które zapewniają dobre samopoczucie, dzięki jaśniejszym kolorom i kwiatowym dodatkom, ponieważ pogoda zaczęła się poprawiać, a oni przygotowują się do nadchodzącego lata.

REKLAMA

- Chociaż nadal dominują neutralne odcienie, z niecierpliwością czekamy na wprowadzenie do naszych szaf bardzo potrzebnego optymizmu za pomocą jasnych akcentów. Uwielbiamy żółcie i zielenie na wiosnę - odpowiedział Reuterowi rzecznik ASOS w e-mailu.

Powiązany Artykuł

moda 1200.jpg
Moda vintage. Dlaczego warto dawać drugie życie rzeczom?

- Odważne kolory, drapowania i lekkie tkaniny stanowiły doskonałe uzupełnienie wiosny dzięki kolekcjom Dior, Loewe i Dries van Noten - powiedziała Lana Todorovich, prezes i dyrektor ds. Sprzedaży w sklepie luksusowym Neiman Marcus.

Nerwowy proces planowania i projektowania modowego

Jak pisze agencja, jednak planowanie nigdy nie było trudniejsze niż w tym roku, ponieważ projektanci przyzwyczajeni do kończenia projektów miesiącami, a czasem lata do przodu, są obecnie zmuszeni do dostosowywania swoich kolekcji i działań marketingowych do zmiennych okoliczności wywołanych pandemią koronawirusa.

Wyjdź z bluzy

- Ponieważ powrót wiosny i postępujące kampanie szczepień przyniosły trochę nadziei, zaczęliśmy widzieć, jak wielu naszych kultowych projektantów pokazuje stylizacje i elementy, które odzwierciedlają powrót klientów do ubrań na specjalne okazje - powiedziała Lana Todorovich.

REKLAMA

- Marki takie jak The Row, Brunello Cucinelli i Victoria Beckham przyjęły biel optyczną, która symbolizuje poczucie odświeżenia, odrodzenia i naturalnego resetu - dodała.

- Mentalność klientów polega na tym, że chcą wyjść z dresu i piżamy dresowej i założyć coś, co sprawi, że poczują się ładni i podekscytowani wyjściem - powiedział Hilzer z Walmart.

Reuter, jk

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej