Znaczne postępy na budowie tunelu w Świnoujściu. Maszyna TBM wydrążyła już 130 metrów
130 metrów tunelu w Świnoujściu wydrążyła do tej pory maszyna TBM. O dotychczasowych postępach prac poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Tunel połączy wyspę Uznam z wyspą Wolin. Dzięki temu podróż na tym odcinku znacznie się skróci. Nie będzie konieczności korzystania z przeprawy promowej.
2021-04-10, 17:28
Maszyna, która drąży tunel w Świnoujściu, osiągnęła już zakładane tempo drążenia wynoszące około 10 metrów na dobę. Łącznie do tej pory zostało wydrążonych 130 metrów tunelu. Za około 320 metrów maszynę czeka przystanek. Przed wejściem pod cieśninę Świna zostaną przeprowadzone prace serwisowe tarczy.
Powiązany Artykuł
"Inwestycja czyni zadość integralności terytorialnej". Lipiec o budowie tunelu w Świnoujściu
Całkowita długość drążonego tunelu wyniesie prawie półtora kilometra, a samo drążenie ma zakończyć się jesienią tego roku. Kolejny rok potrwają dalsze prace związane z wyposażeniem tunelu. Zakończenie inwestycji przewidziane jest na wrzesień przyszłego roku.
- Eksperci: tunel w Świnoujściu to inwestycja potrzebna zarówno gospodarce, jak i lokalnej społeczności
- Rozwój polskiej infrastruktury. "W każdym regionie Polski toczą się inwestycje w drogowe lub kolejowe"
- "Przez lata mówili, że się nie da". Brudziński o budowie tunelu w Świnoujściu
Posłuchaj
Dalsze prace
Powiązany Artykuł
Kluczowa inwestycja nabiera tempa. Tunel pod Świną ma już 100 metrów długości
Przewiercenie się z wyspy Uznam na wyspę Wolin nie będzie oznaczało końca prac. Tunel będzie miał przekrój kolisty tak jak tarcza maszyny. Aby mogły się nim poruszać pojazdy, trzeba będzie wykonać płytę, na której będzie zlokalizowana jezdnia. Pod jezdnią zostanie umieszczona galeria ewakuacyjna wraz z większością instalacji tunelu.
REKLAMA
Ważnym elementem będą również wyjścia awaryjne do galerii ewakuacyjnej. Wykonywane zostaną również systemy wentylacji, przeciwpożarowe, zarządzania ruchem i monitoringu. Tunel będzie jednorurowy i powstanie w nim dwupasmowa jezdnia.
Dzięki tej inwestycji Świnoujście zostanie w sposób stały skomunikowane z resztą Polski. Obecnie komunikację zapewniają przeprawy promowe, które mają mocno ograniczoną przepustowość i są zależne od warunków pogodowych. Tunel będzie kosztować ponad 900 milionów złotych. Ponad 700 milionów pochodzi z funduszy Unii Europejskiej.
jbt
REKLAMA
REKLAMA