Marcin Kusy: Polskie Radio świetnie wykorzystało czas, aby zmienić formułę i sposób dotarcia do odbiorcy
- Radio - mimo wielu istniejących środków masowego przekazu - wciąż jest ważne, wciąż popularne i medialnie bardzo silne. A Polskie Radio świetnie wykorzystało czas, w którym należało zmienić formułę oraz środki dotarcia do odbiorcy - powiedział w Polskim Radiu 24 Marcin Kusy, dyrektor Programu 1 Polskiego Radia.
2021-04-11, 20:53
11 kwietnia obchodzimy Dzień Radia. Oficjalną datą powstania polskiej radiofonii jest 18 kwietnia 1926 roku, ale bardzo ważnym wydarzeniem w jej historii było uchwalenie 11 kwietnia 1923 roku przez Stowarzyszenie Radiotechników Polskich (SRP), dokumentu "Opinia zarządu SRP w sprawie wytycznych do ustawy radiotelegraficznej". W czerwcu tego samego roku wpłynął do Sejmu RP projekt ustawy opracowany przez Ministerstwo Poczt i Telegrafów, a 3 czerwca 1924 ustawa została podpisana.
Powiązany Artykuł
Dzień Radia w Polskim Radiu. Zapraszamy do wspólnego świętowania!
- Chciałbym wierzyć, że dla wielu dziś radio jest oknem na świat. Od wielu lat, przynajmniej od kilkunastu, słyszę, że to jest koniec radia. A radio wciąż jest ważne, wciąż popularne i medialnie bardzo silne. Radio ma swoją pozycję, wypracowaną bardzo dawno temu - tak jak w przypadku Polskiego Radia. I cały czas tę pozycję potrafi obronić - powiedział Marcin Kusy.
Posłuchaj
- Może dlatego, że z jednej strony pozostaje tak cudownie konserwatywne w swojej formie. Nie mówię o formule, która się zmienia, ale o formie. Tak samo jak w 1926 roku czy później, siada spiker, spikerka - celowo używam tej dawniejszej terminologii – i mówi do ludzi - podkreślił dyrektor radiowej Jedynki.
Jak dodał, "jest to kwintesencja tego, że z odbiornika odbieramy głos kogoś, kto mówi nam rzeczy smutne, wesołe, informuje nas, nadaje muzykę, potrafi nas zabawić, a może czymś zaciekawić". - W tej podstawowej formie radio się wcale nie zmieniło - stwierdził.
REKLAMA
Jego zdaniem "Polskie Radio potrafiło świetnie wykorzystać czas, w którym należało się zmienić, należało zmienić formułę, być może środki dotarcia do odbiorcy i metodę nadawania". Jak wyjaśniał, dziś Polskie Radio stosuje w swoim przekazie nowe technologie: internet, smartfony, aplikacje czy nadawanie cyfrowe DAB+.
- Cały czas "nadążamy" jako radio. Mimo wielu istniejących środków masowego przekazu, wciąż jesteśmy atrakcyjni dla odbiorcy - podsumował Marcin Kusy.
Więcej w nagraniu.
REKLAMA
***
Audycja: "Temat dnia"
Prowadzący: Krzysztof Grzybowski
Gość: Marcin Kusy (dyrektor Programu 1 Polskiego Radia)
REKLAMA
Data emisji: 11.04.2021
Godzina emisji: 20.06
bartos
REKLAMA