"Online to pewien erzac". Magdalena Kaczorowska w PR24 o Polskiej Operze Królewskiej w pandemii
- Obecność artystów, obecność publiczności właśnie w teatrze i ten moment zetknięcia się i obcowania ze sztuką jest niezastępowalny - mówiła w Polskim Radiu 24 zastępca dyrektora Polskiej Opery Królewskiej Magdalena Kaczorowska dodając, że mimo to Opera weszła "w online" bardzo sprawnie.
2021-05-02, 11:49
Ponad rok pandemii oznacza dla miejsc związanych z kulturą bardzo trudny czas. Część z nich nie działa w ogóle, część próbuje przenosić się do internetu, by dalej promować kulturę społeczeństwu. O operze online oraz najbliższych planach mówiła w Polskim Radiu 24 zastępca dyrektora Polskiej Opery Królewskiej Magdalena Kaczorowska.
Powiązany Artykuł
"Kamera ją kochała". Maryna Miklaszewska w PR24 o Poli Negri
Opera online
Magdalena Kaczorowska podkreśliła, że teatr i opera to przede wszystkim spotkanie. - To jest obecność artystów, obecność publiczności właśnie w teatrze i ten moment zetknięcia się i obcowania ze sztuką jest niezastępowalny - mówiła.
- Natomiast przez ostatni rok bardzo dużo się nauczyliśmy, weszliśmy w obszary dotąd nieeksplorowane tak na co dzień. Natomiast jest to pewien erzac cały czas, erzac tego dotknięcia teatru, dotknięcia sztuki - dodała.
Magdalena Kaczorowska podkreśliła równocześnie, że Polska Opera Królewska poradziła sobie z "byciem online" doskonale. Podziękowała także wszystkim tym, którzy przyczynili się do tego sukcesu.
REKLAMA
- Rok Norwidowski. Jakie wydarzenia upamiętnią wybitnego twórcę?
- "Wielka indywidualność, wielostronnie utalentowana". Maryna Miklaszewska o Helenie Modrzejewskiej
Co znajdziemy na YouTube'ie?
Magdalena Kaczorowska mówiła także o tym, co obecnie na kanałach społecznościowych Polskiej Opery Królewskiej można znaleźć. Mówiła o fragmentach koncertów i całych koncertach klasycznych dostępnych na kanale YouTube.
- Mamy doskonałe wykonanie symfonii Mozarta, nagrane w studio S1 pod batutą Dawida Runtza. To jest koncert udostępniony w całości. Mamy również bardzo dobrą realizację też powstałą w pandemii: Eroinę - to są arie i duety z oper Händla. Pomysł tego spektaklu, tego widowiska, wyszedł od wybitnej mezzosopranistki, która jest naszą śpiewaczką, Anny Radziejewskiej, która występuje w tym spektaklu razem z Anetą Łukaszewicz i zespołem instrumentów dawnych Polskiej Opery Królewskiej Capella Regia Polona pod dyrekcją Krzysztofa Garstki - mówiła Magdalena Kaczorowska.
Więcej w nagraniu.
REKLAMA
Posłuchaj
* * *
Audycja: "Kulturalnie na temat"
Prowadzi: Katarzyna Cygler
Gość: Magdalena Kaczorowska (zastępca dyrektora Opery Królewskiej)
Data emisji: 01.05.2021
Godzina emisji: 23.36
PR24/jmo
Polecane
REKLAMA