Rusza drugi nabór do konkursu Polskie Marki Turystyczne. To promocja regionów i miejsc, które warto odwiedzić

Rozpoczął się drugi nabór do projektu Polskie Marki Turystyczne, prowadzony przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną. Udział w nim jest szansą na popularyzację miejsc, które warto odwiedzić w Polsce.

2021-09-01, 12:23

Rusza drugi nabór do konkursu Polskie Marki Turystyczne. To promocja regionów i miejsc, które warto odwiedzić
Bon turystyczny został wymyślony przede wszystkim jako wsparcie dla turystyki rodzinnej . Foto: G-Stock Studio/Shutterstock

Ideą projektu jest stworzenie katalogu najbardziej atrakcyjnych polskich regionów, które będą profesjonalnie zarządzane i promowane.


Powiązany Artykuł

turystyka Cordoba1200.jpg
Ekspert: tegoroczny sezon turystyki zagranicznej pobił rekordy z roku 2019

Polskie regiony – jak je promować?

Zarówno forma zarządzania marką turystyczną, jak i wypełnienie jej treścią to efekt cennej współpracy na poziomie lokalnym.  To właśnie takie inicjatywy mają szansę na zdobycie tytułu „Polska Marka Turystyczna”.

Region może mieć też markę

- Jest to okazja do promocji dobrych praktyk w obszarze turystyki. Mam nadzieję, że współpracując i dzieląc się wiedzą uda nam się stworzyć profesjonalnie zarządzane marki turystyczne, które będą konkurować o turystów z wieloma propozycjami zagranicznymi - mówi Andrzej Gut-Mostowy, sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju i Technologii.

- Aplikowanie o przyznanie tytułu "Polska Marka Turystyczna" to pewnego rodzaju egzamin ze wspólnej pracy, wszystkich interesariuszy sektora turystyki, na rzecz rozwoju potencjału turystycznego i gospodarczego danego obszaru. Zachęcamy wszystkich do podjęcia tego wyzwania, dodaje Andrzej Gut-Mostowy.

Laureaci pierwszej edycji "Polskiej Marki Turystycznej"

Laureatami pierwszej edycji projektu zostały Beskidy, Kraina Lessowych Wąwozów, Lublin, Śląsk Cieszyński i Toruń.

Kto może ubiegać się o tytuł Polskiej Marki Turystycznej?

Do udziału w projekcie "Polskie Marki Turystyczne" mogą aplikować zarejestrowane w Polsce organizacje, samorządy terytorialne i gospodarcze, instytucje, spółki, fundacje, stowarzyszenia, przedsiębiorcy prywatni, organizatorzy turystyki oraz inne jednostki, których jednym z celów lub zadań statutowych jest promocja turystyki.

Laureaci tytułu "Polska Marka Turystyczna", będą mogli korzystać ze wsparcia Polskiej Organizacji Turystycznej w prowadzeniu działań promocyjnych, np. udziału w targach i wydarzeniach promocyjnych w kraju i za granicą czyorganizacji podróży studyjnych dla przedsiębiorców i mediów. Włączeni zostaną także w program przeznaczonych dla nich szkoleń i warsztatów.

Docelowo znak "Polska Marka Turystyczna" ma stać się prestiżowym certyfikatem oznaczającym jakość, atrakcyjność i niezawodność, a turyści będą brać go pod uwagę przy planowaniu swoich podróży.

Ministerstwo Rozwoju i Technologii, POT,  jk

Polecane

Wróć do strony głównej