Największe linie lotnicze zwrócą koszty biletów za odwołane loty. Udana akcja ochrony praw europejskich konsumentów

Po rozmowach z Komisją Europejską 16 największych europejskich linii lotniczych zobowiązało się m.in. do szybkiego zwrócenia kosztów pasażerom anulowanych z powodu pandemii COVID-19 lotów oraz lepszego informowania podróżnych o ich prawach.

2021-10-01, 07:13

Największe linie lotnicze zwrócą koszty biletów za odwołane loty. Udana akcja ochrony praw europejskich konsumentów
Zdjęcie ilustracyjne . Foto: shutterstock.com/Alexandros Michailidis

Linie lotnicze, wśród nich Air France, Alitalia, British Airways, EasyJet, Iberia, KLM, Lufthansa, Ryanair i Wizz Air, mają w ciągu tygodnia wypłacić swoim klientom zaległe środki.

Powiązany Artykuł

Pixabay pasażerowie samolot 1200.jpg
Czy COVID-19 usprawiedliwia overbooking? Jest reakcja Europejskiego Centrum Konsumenckiego

Dodatkowo przewoźnicy zobowiązali się do lepszego informowania pasażerów anulowanych lotów o przysługujących im prawach. Podróżni mają otrzymywać informację o wszystkich formach rekompensaty i nie można im narzucać zwrotu kosztów w postaci voucherów, które można wykorzystać na przyszłe loty.

″To było nieakceptowalne″

- We wczesnej fazie pandemii, niektóre linie lotnicze naciskały na pasażerów, by przyjmowali vouchery. Było to sprzeczne z europejskim prawem ochrony konsumentów. To było nieakceptowalne - podkreślił w oświadczeniu unijny komisarz ds. sprawiedliwości Didier Reynders.

Większość ujętych w porozumieniu linii lotniczych zgodziła się, by osoby, które w pierwszych miesiącach pandemii przyjęły od linii lotniczych vouchery mogły wymienić je na gotówkę.

REKLAMA

″Linie lotnicze łamały prawa konsumentów″

Porozumienie zakończyło interwencję Komisji Europejskiej wszczętą na wniosek organizacji zrzeszającej europejskie grupy ochrony praw konsumentów (BEUC). KE przekazała sprawę sieci europejskich urzędów ochrony konsumentów. Jak poinformowała KE, była to największa wspólna akcja ochrony praw europejskich konsumentów.

- Podczas pandemii linie lotnicze na masową skalę łamały prawa konsumentów, przyszedł czas na to, by oczyściły swój wizerunek. Wielu klientów w całej Europie wciąż czeka na zwrot pieniędzy za loty anulowane podczas pierwszych lockdownów w 2020 roku - powiedziała dyrektor generalna BEUC Monique Goyens.

PR24.pl, PAP, DoS

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej