Zrozumiały język w biznesie. PZU stworzył "Encyklopedię prostej polszczyzny"
"Encyklopedia prostej polszczyzny" to najnowszy projekt PZU. Prekursorska na rynku Encyklopedia ma promować jasny i zrozumiały język w biznesie.
2021-10-13, 03:48
Dyrektor Biura Prostego Języka PZU oraz współpomysłodawca projektu Piotr Bugajski zapowiada, że premierze "Encyklopedii prostej polszczyzny" będzie towarzyszyła doroczna konferencja językowa PZU. Rozpocznie się ona o 10.00 w Elektrowni Powiśle w Warszawie. Wezmą w niej udział znani językoznawcy i psychologowie biznesu. Podczas konferencji zostanie zaprezentowana "Encyklopedia prostej polszczyzny" - pierwsze takie wydawnictwo w Polsce, które ma promować zrozumiały język w biznesie, szczególnie w komunikacji z klientami.
Posłuchaj
Powiązany Artykuł
Podróże, nauka, historia... Najciekawsze podcasty Polskiego Radia
- Celem publikacji jest propagowanie prostej polszczyzny w nieprostych dziedzinach - mówi Piotr Bugajski. - Sztuką jest komunikowanie się w jasny i przystępny sposób w sprawach skomplikowanych i wymagających specjalistycznej wiedzy. Jako PZU chcemy pod tym względem wyznaczać najwyższe standardy. Zależy nam, aby kierowane do klientów informacje były jasne i zrozumiałe, ponieważ w ten sposób zdobywamy ich zaufanie. Dzięki temu rzadziej zgłaszają się z reklamacjami i rzadziej są zmuszeni kontaktować się z nami, aby dopytać o kwestie, których nie zrozumieli - wyjaśnia Piotr Bugajski.
Posłuchaj
Ponad 3 tysiące pojęć, konstrukcji językowych i haseł
"Encyklopedia prostej polszczyzny" obejmuje ponad 3 tysiące pojęć, konstrukcji językowych i haseł problemowych. Jej główną częścią jest "Słownik korpomowy", który zawiera kilkaset terminów. Podaje ich znaczenie i przykłady użycia, podpowiada, czy warto się nimi posługiwać i jakimi słowami można je zastąpić. Uzupełnieniem jest rozdział "Formy sprawiające trudność" oraz część dotycząca zasad dobrej komunikacji.
Projekt przygotowało Biuro Prostego Języka PZU we współpracy z językoznawcami Instytutu Języka Polskiego Uniwersytetu Warszawskiego i pod merytorycznym patronatem tej uczelni.
REKLAMA
- Agresja i brutalność w języku codziennym. Czym się przejawiają?
- Jerzy Bralczyk: stosunek do świata to stosunek do słów
PZU to jedyny w Polsce ubezpieczyciel, który uzyskał cztery "Certyfikaty prostej polszczyzny". PZU jako pierwsza komercyjna instytucja podpisał również "Deklarację na rzecz upraszczania języka", której inicjatorem było Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju. Sygnatariuszami deklaracji są między innymi ministerstwa, samorządy, ZUS, Służba Cywilna i Polska Agencja Prasowa.
bf
REKLAMA