Dyrektor Departamentu Mediów Publicznych KRRiT: rola nadawców publicznych stała się szczególnie istotna
- Media publiczne odgrywają ogromną rolę w popularyzacji sportu i turystyki - podkreślał w trakcie posiedzenia sejmowej Komisji Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki Hubert Banasiak, dyrektor Departamentu Mediów Publicznych Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.
2021-10-29, 14:43
Jak mówił, dało się to szczególnie odczuć podczas pandemii, gdy zakazana była organizacja imprez sportowych z udziałem widzów i z wprowadzonymi reżimami sanitarnymi.
Powiązany Artykuł
Prezes Polskiego Radia: w Polsce nie ma wiarygodnych badań telemetrycznych dla stacji radiowych
- Dzięki transmisjom z imprez sportowych odbiorcy mieli możliwość uczestnictwa w najważniejszych wydarzeniach o zasięgu europejskim i światowym, krajowym i regionalnym. Kolejnym istotnym elementem obecnym w ofercie nadawców publicznych były audycje podkreślające znaczenie aktywności fizycznej, rekreacji i turystyki, właściwego odżywiania, które tym samym kształtowały postawy prozdrowotne w społeczeństwie w dobie pandemii - zaznaczył Hubert Banasiak.
Posłuchaj
Paweł Kwieciński, dyrektor Biura Programowego Polskiego Radia i radiowej Trójki, przypomniał, że publiczny nadawca ma w swojej ofercie zarówno audycje poświęcone sportowi wyczynowemu i amatorskiemu, jak i popularyzujące aktywność, zdrowy styl życia i turystykę. Polskie Radio współpracuje z Komitetem Olimpijskim i Paraolimpijskim, angażuje się też w ważne akcje i masowe wydarzenia propagujące uprawianie sportu i turystyki, jak "Bieg Piastów" czy "Przedszkoliada".
Czytaj także:
- Feniksy 2021. Krzysztof Czabański: Polskie Radio zaczyna specjalizować się w wydawaniu wartościowych albumów
- "Chcemy, by archiwalne perły trafiły pod strzechy". Prezes Polskiego Radia o wydawnictwach historycznych
- To są setki wydarzeń sportowych, w których Polskie Radio bierze udział, uczy rywalizacji i pokazuje, w jaki sposób bezpiecznie zmienić swoje nawyki - zwrócił uwagę Paweł Kwieciński.
REKLAMA
kmp
REKLAMA