"Cyfrowa gmina". Ruszył nabór wniosków do programu
Prawie 251 mln zł - tyle wynosi dostępny budżet do rozdysponowania w drugim naborze wniosków w ramach programu "Cyfrowa Gmina". Mogą w nim wziąć udział 1063 gminy - poinformowała Kancelaria Prezesa Rady Ministrów.
2021-11-22, 19:22
Skierowany do wszystkich gmin w Polsce projekt "Cyfrowa Gmina" jest finansowany z Funduszy Europejskich, w ramach programu React-EU. 17 listopada zakończył się pierwszy nabór wniosków. Ruszył kolejny, który potrwa do 22 grudnia.
- Do drugiego naboru zapraszamy kolejne 1063 gminy, w tym 169 mazowieckich samorządów. Tym razem do rozdysponowania mamy ponad 250 milionów złotych. Wnioski można składać do 22 grudnia, a rozliczać do końca 2022 r." - poinformował minister Janusz Cieszyński, sekretarz stanu ds. cyfryzacji w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
"Cyfrowa gmina". Zasady
Każda gmina, która weźmie udział w programie, może liczyć na wsparcie - minimalna wysokość grantu to 100 tys. zł, maksymalna - 2 mln zł. Nabór wniosków prowadzi Centrum Projektów Polska Cyfrowa.
REKLAMA
Za otrzymane pieniądze gminy będą mogły sfinansować m.in. dalszą cyfryzację swoich urzędów, kupić sprzęt komputerowy dla jednostek podległych, przygotować urzędników do pracy z nowoczesnymi technologiami - wykupić szkolenia z zakresu cyberbezpieczeństwa, wyposażyć urzędy w programy wspierające cyfrowe bezpieczeństwo.
PR24, akg
REKLAMA
REKLAMA