Pierwsze nowe wagony i unowocześnione lokomotywy zasilają flotę PKP Intercity

PKP Intercity odebrało pierwsze 8 z puli 81 nowych wagonów wyprodukowanych przez poznańską Fabrykę Pojazdów Szynowych H. Cegielski. Pozostałe pojazdy wzmocnią flotę narodowego przewoźnika do końca tego roku. Wartość całego kontraktu wynosi prawie 700 milionów złotych, a jego realizacja jest częścią największego programu inwestycyjnego w historii spółki.

2022-01-19, 13:19

Pierwsze nowe wagony i unowocześnione lokomotywy zasilają flotę PKP Intercity
Wartość zakupu nowych wagonów sięga 700 mln zł.Foto: Materiały prasowe

Premierowy wagon po raz pierwszy PKP Intercity pokazało w trakcie ubiegłorocznych targów TRAKO w Gdańsku, a już niedługo pasażerowie będą mogli wsiąść do nowo wyprodukowanych pojazdów. Nowoczesne wagony zostaną włączone do składów InterCity  oraz Express InterCity, które będą kursować między innymi z Warszawy do Wrocławia, Zakopanego, Berlina, Krakowa i Gdyni. Pojawią się też na trasach z Gdyni i Krakowa do Berlina. 

- Polska kolej z roku na rok rozwija się w coraz szybszym tempie, dzięki czemu Polacy chętniej korzystają z usług PKP Intercity. Nowoczesne wagony wyprodukowane w Fabryce Pojazdów Szynowych pozwolą narodowemu przewoźnikowi zaprezentować jeszcze lepszą ofertę dla podróżnych. Wspierając rodzimych producentów modernizujemy polską kolej czyniąc ją bardziej komfortową, bezpieczną i ekologiczną – mówi Andrzej Bittel, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Bardziej komfortowa i szybsza podróż

W nowych wagonach pasażerowie skorzystają z wygodnych foteli, klimatyzacji, systemu informacji pasażerskiej oraz toalet z zamkniętym obiegiem. Każde miejsce będzie miało dostęp do gniazdka elektrycznego oraz indywidualne oświetlenie. Ponadto zostaną zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu.

Wagony będą również dostosowane do prędkości 200 kilometrów na godzinę.  

REKLAMA

Czytaj także:

Odebranych 8 wagonów to pojazdy bezprzedziałowe 2. klasy. Ponadto flotę PKP Intercity wzmocni jeszcze między innymi 7 wagonów przedziałowych 1. klasy, 19 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy i 27 wagonów przedziałowych 2. klasy.  

 - Chcemy zaproponować naszym pasażerom wysoki i przewidywalny standard podróżowania. Dlatego inwestujemy w nowoczesny tabor, dzięki któremu coraz więcej tras obsługiwanych jest przez pojazdy dostosowane do potrzeb różnych grup podróżnych – mówi Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity.

Nie tylko wagony, ale też lokomotywy

Spółka odebrała dziś także pierwsze dwie zmodernizowane spalinowe lokomotywy uniwersalne nowej serii SU4220. Pojazdy zyskały dwa nowoczesne silniki spalinowe. Modernizacja zwiększyła bezpieczeństwo pracy lokomotywy, a także niezawodność. Łącznie do przewoźnika trafi 13 takich pojazdów.

REKLAMA

Modernizacja jest współfinansowana w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020

W ramach rozszerzonej niedawno strategii inwestycyjnej do 2030 roku,  spółka przeznaczy 27 miliardów złotych na nowoczesny tabor oraz przyjazne środowisku stacje postojowe.

Przewoźnik planuje uruchamiać w 2030 roku około dwa razy więcej pociągów. Normą staną się podróże z prędkością od 160 do 250 kilometrów na godzinę, co pozwoli skrócić czasy przejazdów.

PolskieRadio24.pl, Aleksander Pszoniak, md

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej