Polska Grupa Górnicza ujednolica ceny dla odbiorców indywidualnych. Należą do najniższych w Polsce

PGG podwyższyła i ujednoliciła ceny węgla dla odbiorców indywidualnych. Jak wynika z wtorkowej informacji spółki, podwyżka wynosi średnio ok. 20 proc. PGG uzasadniła ten krok drastycznym wzrostem kosztów produkcji i potrzebą inwestycji.

2022-08-16, 19:06

Polska Grupa Górnicza ujednolica ceny dla odbiorców indywidualnych. Należą do najniższych  w Polsce
170 tys. odbiorców indywidualnych kupiło od PGG za pośrednictwem sklepu internetowego blisko 700 tys. ton węgla. . Foto: Shutterstock/Natali55522

PGG poinformowała w swoim serwisie internetowym, że w związku ze znacznym wzrostem kosztów produkcji oraz potrzebą inwestycji związanych z potrzebą zwiększenia produkcji węgla opałowego spółka ujednoliciła od wtorku ceny sprzedaży dla poszczególnych sortymentów węgla we wszystkich kopalniach.

Do tej pory te same sortymenty węgla opałowego miały w poszczególnych kopalniach różne ceny. Po zmianie średnia cena węgla opałowego w PGG ma wynosić ok. 1,2 tys. zł za tonę (w porównaniu do około 1 tys. zł dotychczas). Nadal ceny węgla z kopalń z PGG mają być jednymi z najniższych na rynku.

„Konieczność ujednolicenia cen węgla dla gospodarstw domowych w PGG S.A. wymuszona została drastycznym wzrostem kosztów produkcji od początku 2022 r. Na rynku skokowo podrożała m.in. stal niezbędna w kopalniach do zbrojenia wyrobisk (spółka zapłaci za nią aż o 78 proc. więcej niż przed rokiem). Znacznie droższa jest także energia elektryczna i paliwa a także usługi dla zakładów górniczych” – podano w komunikacie spółki.

Kosztowne ale potrzebne inwestycje

Według prognoz techniczno-ekonomicznych wydatki w PGG będą w tym roku o 2,4 mld zł większe niż rok wcześniej. Spółka poniesie istotnie zwiększone wydatki na działania konieczne dla zwiększania produkcji i sprzedaży węgla opałowego dla sektora komunalno-bytowego. PGG wyda na inwestycje o ponad 1,12 mld zł więcej, niż rok wcześniej.

REKLAMA

Głównym kanałem sprzedaży węgla opałowego dla gospodarstw domowych pozostanie sklep internetowy spółki, w którym od początku roku w opał zaopatrzyło się ponad 170 tys. klientów. Za pośrednictwem e-sklepu do gospodarstw domowych trafiło dotąd blisko 700 tys. ton węgla. System sprzedaży w PGG ma być doskonalony i rozbudowywany.

PGG: unijny lider węglowy

PGG jest największym producentem węgla w Unii Europejskiej, a podpisana w maju ub. roku umowa społeczna dla górnictwa wyznaczyła ścieżkę wygaszania jej kopalń do końca 2049 r.

W perspektywie najbliższych 12-13 lat PGG, która w tym roku ma dostarczyć na rynek ponad 23 mln ton węgla kamiennego, miałaby zmniejszyć wydobycie tego surowca o połowę – wynikało z informacji spółki z początku br. 

Czytaj także:

Od lutego Grupa korzysta z budżetowego wsparcia przeznaczonego wydatki związane z  redukcję zdolności produkcyjnych.


pr24.pl/PAP/PKJ

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej