Historyczny Rajd Monte Carlo: Jadą wszystkie polskie załogi
Z różnymi problemami osiem polskich załóg, które wystartowały z Warszawy do 14. Rajdu Monte Carlo samochodów historycznych, dojechało do głównego celu - Księstwa Monako. W niedzielę wszyscy kierowcy rozpoczęli pokonywanie odcinków specjalnych.
2011-01-30, 11:34
- Na trasie do Monte Carlo każdy z nas miał jakieś kłopoty ze swoim pojazdem, ale na szczęście zostały one przezwyciężone, a usterki usunięte. Najważniejsze, że jesteśmy nadal w komplecie - poinformował nestor polskiej ekipy Andrzej Postawka, były prezes Automobilklubu Dolnośląskiego, jadący z synem Stanisławem Fiatem 125p (1976).
Z kolei Grzegorz Baran z Warszawy, pięciokrotnie (2004, 2007, 2009, 2010, 2011) brał udział w Rajdzie Dakar uważa, że Monte Carlo jest czymś wyjatkowym.
- Teraz zaczyna się prawdziwe ściganie. Jest bardzo ślisko, dużo lodu i na pierwszym odcinku specjalnym kilka załóg zakończyło rywalizację w rowie albo na skalistych murkach - stwierdził.
Tegoroczny Monte Carlo Historique odbywa się w setną rocznicę pierwszej edycji rajdu, dlatego też organizatorzy dołożyli wszelkich starań, by jak najpełniej oddawał pierwotny charakter imprezy. 328 załóg dopuszczonych do startu, spośród ponad 700 chętnych, zjeżdżało do Monako z pięciu miast: Warszawy, Barcelony, Glasgow, Marrakeszu i Reims.
REKLAMA
Polskie załogi uczestniczące w 14. Rajdzie Monte Carlo samochodów historycznych:
Grzegorz Baran, Marcin Wydra (Warszawa) - Mercedes-Benz 280 CE (1977)
Tomasz Jaskłowski, Piotr Bany (Warszawa) - Polski Fiat 125p (1972)
Jerzy Walentowicz, Wojciech Walentowicz (Sztokholm) - Alfa Romeo 2000 GTV (1972)
Andrzej Postawka, Stanisław Postawka (Wrocław) - Polski Fiat 125p (1976)
Artur Burtan, Piotr Kot (Kraków) - Fiat 128 Coupe (1975)
Jerzy Mazur, Jacek Storm (Wałbrzych) - FSO Polonez (1978)
Andrzej Duszyński, Dariusz Bieńkowski (Wrocław) - Polski Fiat 125p (1973)
Włodzimierz Cierliński, Jacek Miller (Wrocław) - Polski Fiat 125p (1977)
pk
REKLAMA