"Nie wszystko złoto, co się świeci". Komisja Nadzoru Finansowego rusza z kampanią informacyjną

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego rozpoczyna ogólnopolską kampanię informacyjną pod hasłem "Nie wszystko złoto, co się świeci - inwestuj świadomie!". Jej zadaniem jest podniesienie poziomu wiedzy społeczeństwa o tym, jak funkcjonuje rynek finansowy oraz zwiększenie świadomości ryzyka wiążącego się z inwestowaniem.

2023-01-10, 10:37

"Nie wszystko złoto, co się świeci". Komisja Nadzoru Finansowego rusza z kampanią informacyjną
Komisja Nadzoru Finansowego złożyła zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez kolejne dwa podmioty działające na rynku finansowym.Foto: Urząd KNF/Twitter

"Rynek finansowy daje wiele możliwości inwestowania. Część inwestycji ma skomplikowany charakter, trudny do zrozumienia dla większości osób. Inwestorzy, często bez doświadczenia, nie rozumieją potencjalnych ryzyk, jakie wiążą się z poszczególnymi inwestycjami. Nie zawsze rozumieją, że inwestycje, które przewidują bardzo atrakcyjną stopę zwrotu, niosą za sobą większe ryzyko. Inwestorzy sprawdzają podmioty i produkty, w które zainwestowali, często dopiero po transakcji czyli wtedy, kiedy jest za późno, a straty zostały przez nich już poniesione" - czytamy w informacji UKNF.

Efekty decydują o przyszłości

Urząd zaznacza, że potencjalni inwestorzy nie znają roli Komisji Nadzoru Finansowego lub jej nie rozumieją. W przypadku utraty zainwestowanych środków, skarżą się do KNF i tutaj szukają pomocy w ich odzyskaniu.

Według autorów kampanii, inwestowanie - zwłaszcza oszczędności życia - to jedna z tych decyzji, które mają daleko idące konsekwencje, a ich efekty decydują o naszej przyszłości, podobnie jak decyzja o ślubie, do czego nawiązuje główny spot kampanii.


"Decyzje inwestycyjne powinny być podejmowane świadomie, po dokładnym sprawdzeniu danego produktu finansowego oraz tego, co i od kogo się kupuje, a także jakie ryzyko jest z tym związane" - zaznacza UKNF.

REKLAMA

Urząd chce dotrzeć z przekazem kampanii do jak najszerszego grona odbiorców. Dlatego, obok spotu, który będzie można zobaczyć między innymi na portalach internetowych, w mediach społecznościowych i środkach komunikacji miejskiej w 8 miastach wojewódzkich, przewidziane są spoty radiowe emitowane na antenach rozgłośni ogólnopolskich oraz artykuły w prasie ogólnopolskiej i regionalnej.

Uświadomienie inwestorów

Na potrzeby kampanii powstała również strona internetowa inwestujswiadomie.com.pl.

Działania w ramach kampanii mają na celu:

  • uświadomienie inwestorów, że każda inwestycja niesie ze sobą ryzyko i że jest ono tym większe, im inwestycja wydaje się atrakcyjniejsza;
  • zachęcenie osób zamierzających zainwestować środki do dywersyfikacji ryzyka;
  • przekonanie społeczeństwa do weryfikacji wszystkich informacji na temat potencjalnych inwestycji, dokładnego zapoznania się z nimi i sprawdzania wiarygodności źródeł tych informacji;
  • przybliżenie społeczeństwu roli Komisji Nadzoru Finansowego i jej zadań.

PR24.pl, UKNF, DoS

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej