Przyszłość mediów: internet bardziej popularny od telewizji
W ciągu minionego roku ilość czasu jaką Polacy spędzają w internecie, wzrosła o 40 proc.
2011-02-17, 07:12
Telewizję oglądaliśmy tylko o 3,3 proc. dłużej niż  rok wcześniej. Do internetu powoli przenosi się też reklama, pisze  "Dziennik Gazeta Prawna". 
 Na razie to jeszcze telewizja jest w Polsce medium dominującym, ale  internet szybko ją goni. Polacy spędzają przed ekranem 3 godziny i 42  minuty dziennie (o 7 minut więcej niż rok wcześniej). Natomiast ci,  którzy mają dostęp do sieci surfują 2 godziny i 20 minut dziennie (rok  wcześniej - o 40 minut mniej). 
 
Eksperci przewidują, że za kilka lat stanie się w Polsce to, co we  Francji, gdzie internet już przegonił telewizję. Przeciętny Francuz  ogląda telewizję 1 godzinę i 32 minuty dziennie, a na surfowanie w sieci  poświęca 11 minut więcej. 
 
Dostrzegają to reklamodawcy w Polsce. Sieć stała się już u nas trzecim  co do wartości nośnikiem reklamy. Z analiz firmy doradczej Deloitte  wynika, że w ciągu ostatnich pięciu lat rynek reklamy internetowej w naszym  kraju wzrósł prawie pięciokrotnie i w 2010 r. osiągnął wartość 997 mln  zł. W tym czasie wartość wszystkich wydatków reklamowych w Polsce  wzrosła jedynie o 25 proc.  
 
Wprawdzie telewizja ciągle konsumuje ponad 50 proc. (3 mld 813 mln zł)  wydatków na reklamę w Polsce, a internet 15 proc. (997 mln) to jednak to  drugie medium zaczyna ten rynek przejmować. Dla użytkowników internetu  to wskazówka, że reklama w sieci będzie ich atakować ze zdwojoną siłą.
sm