Bez smartfona? Najwyżej godzinę. Młodzi patrzą w ekran telefonu nawet 10 godzin dziennie

Co dziesiąty młody Polak mógłby funkcjonować bez telefonu najwyżej godzinę - wynika z raportu "Młodzi vs Mobile". Podczas zakupów w sklepach stacjonarnych z telefonu korzysta 78 proc. najmłodszych, sprawdzając oceny i opinie o produktach.

2023-06-14, 10:26

Bez smartfona? Najwyżej godzinę. Młodzi patrzą w ekran telefonu nawet 10 godzin dziennie
Najmłodsi spędzają najwięcej czasu wpatrując się w ekran swojego smartfonu - 39 proc. z nich między 5 a 10 godzin, a 9 proc. ponad 10 godzin dziennie.Foto: shutterstock/GaudiLab

Jak wskazują autorzy raportu "Młodzi vs Mobile. Wpatrzeni w ekran, czyli o młodych Polakach i technologii mobilnej", młodym Polakom trudno jest wyobrazić sobie funkcjonowanie bez smartfona.
"Co dziesiąty młody człowiek (15-20 lat) dałby radę funkcjonować bez telefonu maksymalnie jedną godzinę. Z kolei 87 proc. Polaków w tym wieku patrzy w ekran telefonu między 2 a 10 godzin dziennie" - wynika z raportu.
Maksymalnie pół dnia bez telefonu wytrzymałaby natomiast 1/3 badanych; tyle samo deklaruje, że byłyby to dwa dni.

Skłonność do instalowania aplikacji

Najmłodsi spędzają najwięcej czasu wpatrując się w ekran swojego smartfona - 39 proc. z nich między 5 a 10 godzin, a 9 proc. ponad 10 godzin dziennie. Z kolei 48 proc. osób w tym wieku spędza z telefonem w ręku od 2 do 5 godzin, a 4 proc. - mniej niż godzinę.

Według badania im młodsze osoby, tym większa skłonność do instalowania aplikacji mobilnych. Oferowane w nich zniżki i rabaty zachęcają do zakupów w aplikacjach. Najmłodsi (15-20 lat) przez aplikację najchętniej kupują odzież i obuwie (88 proc.), streaming video (82 proc.), jedzenie z dostawą (78 proc.) i bilety do kina lub teatru (76 proc.). Nie kupują przez aplikację m.in. artykułów spożywczych, biletów na wydarzenia sportowe czy sprzętu sportowego.

Częściej sprawdzają oceny i opinie

78 proc. Polaków między 15. a 20. rokiem życia korzysta z telefonu w trakcie zakupów w sklepach stacjonarnych. 16 proc. z nich nigdy nie korzysta z internetu w trakcie takich zakupów.

REKLAMA

"Im kupujący są młodsi, tym częściej sprawdzają oceny i opinie o produktach (48 proc.)" - wskazano.

Najmłodsza grupa zdecydowanie częściej niż pozostali używa telefonu do fotografowania produktów w celu ich zapisania - 30 proc.

PR24.pl, IAR, PAP, DoS

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej