Kończy się modernizacja linii kolejowej numer 7 w Warszawie. Szybciej pociągiem do centrum miasta

Nadchodzą zmiany w układzie komunikacyjnym w Warszawie. Kończy się przebudowa i modernizacja linii kolejowej numer 7 na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Wawer. Dzięki inwestycji mieszkańcy południowej części stolicy szybciej dostaną się pociągiem do centrum miasta. Oddanie odnowionej trasy do użytku jest planowane na grudzień tego roku.

2023-10-25, 15:30

Kończy się modernizacja linii kolejowej numer 7 w Warszawie. Szybciej pociągiem do centrum miasta
Warszawa. Kończy się modernizacja linii kolejowej numer 7 . Foto: Shutterstock/ Maritxu

Linia kolejowa numer 7 prowadzi z Warszawy do Lublina. Przez ostatnie lata kolejarze przebudowywali i modernizowali odcinek między Otwockiem a Lublinem. Prace zakończyły się w zeszłym roku. Teraz ostatnie prace toczą się na odcinku miedzy Otwockiem a Warszawą Wschodnią. Na nowych przystankach wylewany jest beton, układane są płyty chodnikowe, instalowana jest infrastruktura systemów informacyjnych. Kolejarze ułożyli nowe tory aglomeracyjne. Drugim elementem tej linii będą tory dalekobieżne.

Większa liczba pociągów

Dzięki inwestycji poprawi się przepustowość tej linii, a to większą liczbę pociągów w ruchu aglomeracyjnym. Na trasie powstanie zupełnie nowy przystanek - Warszawa Grochów. Natomiast przystanek Warszawa Gocławek został przesunięty pod wiadukty w ulicy Marsa, co da pasażerom lepsze możliwości dojazdu i przesiadek. Stacje Warszawa - Wawer i Olszynka Grochowska zostały w ramach tej inwestycji przebudowane.

 - Celem tej inwestycji jest integracja infrastruktury kolejowej z infrastrukturą miejską. Powstaną bezkolizyjne przejścia podziemne po to, by można było bezpiecznie przekraczać linię kolejową - powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel. Dodał, że planowana jest także budowa przejścia naziemnego w okolicach rezerwatu Olszynka Grochowska.

Pociągi wrócą na całą trasę Warszawa Wschodnia - Otwock w grudniu, po wejściu w życie nowego rozkładu jazdy na kolei. W rozkładzie są ujęte 144 pociągi regionalne, które będą się zatrzymywały na nowych i zmodernizowanych przystankach.

REKLAMA

Szybciej

Docelowo składy będą się mogły poruszać na tej trasie z prędkością do 160 kilometrów na godzinę. Jednak od grudnia do połowy przyszłego roku ta prędkość będzie mniejsza i wyniesie do 120 kilometrów na godzinę. A wszystko przez fakt, że na modernizowanej trasie cały czas będą się toczyć prace. Ich zakończenie jest planowane właśnie na połowę przyszłego roku.

Podróż pociągiem z Gocławia i Wawra do stacji Warszawa - Śródmieście zajmie kilkanaście minut.

Modernizacja odcinka trasy kolejowej numer 7 Warszawa - Wschodnia - Otwock kosztuje około 400 milionów złotych i jest finansowana z Krajowego Programu Kolejowego.

Czytaj także:

REKLAMA

Tunel pod Luboniem Małym. GDDKiA podała nowe informacje

PR24/A.Pszoniak

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej