Belgia: flamandzkie partie wydają na reklamy w internecie najwięcej w Europie
Dwie partie polityczne we Flandrii, niderlandzkojęzycznej części Belgii, wydają najwięcej w Europie na reklamy w mediach społecznościowych.
2024-01-27, 19:53
Chodzi o skrajną prawicę Vlaams Belang oraz o umiarkowanych flamandzkich nacjonalistów z NV-A. Tak wynika z raportu przygotowanego przez grupę AdLens - dziennikarzy, analityków danych i aktywistów.
Belgów w czerwcu czekają potrójne wybory - regionalne, do parlamentu federalnego i do europarlamentu.
Ale już w ubiegłym roku na reklamach na Facebooku czy Instagramie nie oszczędzały dwie partie we Flandrii, cieszące się wysokim poparciem.
REKLAMA
Posłuchaj
Duże wydatki
Najwięcej na kampanię w sieci wydawała Vlaams Belang - 1 milion 700 tysięcy euro. Zaledwie kilka tysięcy euro mniej przeznaczyła na ten cel partia NV-A, zostawiając daleko w tyle pozostałe. Na trzecim miejscu znalazła się radykalna lewica, która wydała nieco ponad 600 tysięcy euro, a jeszcze o połowę mniej partia obecnego premiera Belgii, która dołuje w sondażach, czyli flamandzcy liberałowie.
- Wielka akcja belgijskich służb. Policjanci zamieszani w przemyt i handel narkotykami
- Belgia: 687 mln euro na zapomnianych kontach, miliony franków wciąż niewymienione
- "Holandia stała się narkopaństwem". Gorzkie słowa burmistrza Amsterdamu
IAR/Beata Płomecka/in./
REKLAMA