Wielomilionowa kara dla spółki Epaka. UOKiK zarzucił pośrednikowi nieuczciwość
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył ponad 5,8 mln zł kary na spółkę Epaka. Wśród zarzutów wobec pośredniczącej w usługach kurierskich firmy znajduje się skracanie konsumentom terminu na złożenie reklamacji oraz stosowanie w umowach zapisów uznanych za niedozwolone.
2024-02-13, 11:27
Prezes UOKiK-u Tomasz Chróstny powiedział, że w toku postępowania stwierdzono między innymi, że Epaka wprowadzała klientów w błąd.
Dodał, że firma stosowała liczne postanowienia, które były nieuczciwe wobec jej klientów, dezinformowały, bezpodstawnie obarczały ich dodatkowymi obowiązkami, a także utrudniały proces reklamacyjny.
Posłuchaj
UOKiK nałożył prawie 6 milionów kary na spółkę Epaka (IAR) 0:24
Dodaj do playlisty
Tomasz Chróstny podkreślił, że spółka zamieszczała w umowach zapisy, które wcześniej zostały uznane za nielegalne. Zaznaczył, że klauzule zakazane należy traktować tak, jakby w ogóle nie zostały zamieszczone w umowach.
REKLAMA
Posłuchaj
UOKiK nałożył prawie 6 milionów kary na spółkę Epaka (IAR) 0:17
Dodaj do playlisty
Decyzja o nałożeniu kary na Epakę nie jest prawomocna i spółka może się od niej odwołać do sądu.
PR24.pl, IAR, DoS
REKLAMA