Nowy rozkład jazdy na kolei. Rekord przejazdu na trasie Kraków-Zakopane zostanie pobity
W niedzielę w życie wchodzi korekta rozkładu jazdy na kolei. Jej wprowadzenie było spowodowane koniecznością dostosowania rozkładu jazdy do harmonogramu prac inwestycyjnych.
2024-03-10, 06:13
Osoby korzystające z połączeń na warszawskim węźle kolejowym nadal muszą się liczyć z utrudnieniami.
Zmiany i utrudnienia na kolei. Trwa modernizacja Dworca Zachodniego
Modernizacja dworca Warszawa Zachodnia wymusza pozostawienie zmienionej organizacji ruchu. Pociągi po linii średnicowej podmiejskiej w dalszym ciągu będą kursowały ze średnią częstotliwością około 12 minut w obu kierunkach.
Ponadto, tak jak dotychczas, część pociągów zostanie skierowana na średnicę dalekobieżną, natomiast pozostałe z kierunku zachodniego będą zaczynać lub kończyć bieg na stacji Warszawa Główna, a z kierunku wschodniego - na stacji Warszawa Wschodnia. Część pociągów dalekobieżnych nadal będzie rozpoczynać i kończyć kursy na stacji Warszawa Gdańska, a nie Warszawa Centralna.
Nadal zamknięta będzie linia kolejowa Ełk-Korsze. Na trasie Olsztyn Główny-Kętrzyn-Giżycko zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa.
REKLAMA
Korekta rozkładu jazdy na kolei. Rekordowy czas przejazdu z Krakowa do Zakopanego
Po wprowadzeniu korekty skrócił się czas podróży z Krakowa do Zakopanego. To oznacza także szybsze podróże z innych miast do stolicy Tatr. Pociągi pokonają ten odcinek w rekordowym czasie dwóch godzin i siedemnastu minut w stronę Zakopanego oraz dwóch godzin i czternastu minut w stronę Krakowa.
To historyczny rekord na tej trasie. Przed wybuchem drugiej wojny światowej pociąg LUXTORPEDA pokonał ten odcinek w dwie godziny i osiemnaście minut. Jechał jednak bez pasażerów, a przejazd był jedynie testem.
Wiosenna korekta rozkładu jazdy na kolei będzie obowiązywać do czerwca. Szczegóły zmian są dostępne na stronach internetowych przewoźników oraz na Portalu Pasażera PKP Polskich Linii Kolejowych.
- Miliony pasażerów PKP Intercity. Przewoźnik podsumował tegoroczne ferie zimowe
- Ambitne plany Kolei Dolnośląskich. Codzienne połączenie z Wrocławia i Warszawy. Jest wniosek do UTK
Posłuchaj
IAR/Aleksander Pszoniak/jmo
REKLAMA