Oszuści w akcji. Wyczyścili konta klientów banku z 2 mln euro
Klienci banku internetowego Bunq w Holandii zostali okradzeni na miliony euro. Oszuści wyczyścili konta kilkudziesięciu osób, wykorzystując metodę phishingu.
2024-06-02, 13:25
Telewizja NOS i dziennik NRC dotarły do 28 osób, które w w ciągu 7 miesięcy straciły w sumie 2 miliony euro. Geraldine, która swoje oszczędności trzymała na koncie w banku internetowym Bunq, dostała SMS-a z apelem, by zaakceptować nowy system zabezpieczeń. Po rozmowie z pracownikiem banku otworzyła podany w wiadomości link. Godzinę później okazało się, że pracownik był oszustem, a link umożliwił mu przelanie z konta 100 tysięcy euro.
Internetowy bank bez zabezpieczeń
W ostatnich latach holenderskie banki wprowadziły zabezpieczenia utrudniające oszustom przelanie w krótkim czasie dużych sum pieniędzy. Internetowy Bunq takich zabezpieczeń nie posiada. Mimo tego jego dyrektor generalny Ali Niknam zapewnia, że bank dba o bezpieczeństwo klientów, a jego pracownicy nigdy nie dzwonią do klientów.
Długa lista oszukanych
Po publikacjach zgłasza się coraz więcej oszukanych osób. Już wiadomo, że nie dostaną żadnej rekompensaty. Bunq skupił się zaś na poprawie obsługi klienta.
- Oszustwa w internecie. Seniorzy najbardziej narażeni na cyberprzestępstwa
- Jesteśmy celem cyberoszustów. Wykorzystują nasze emocje
- Plaga fałszywych SMS-ów. Operatorzy mają już nowe uprawnienia
IAR/Katarzyna Van Rooijen/kg/wmkor
REKLAMA