Turyści ugrzęźli na lotnisku. Drugi dzień czekają na lot do Egiptu

2024-06-28, 17:00

Turyści ugrzęźli na lotnisku. Drugi dzień czekają na lot do Egiptu
Turyści utknęli na lotnisku. Od ponad doby czekają na samolot do Egiptu. Foto: Bartlomiej Magierowski/East News

Turyści mieli wylecieć w czwartek rano na tygodniowe wakacje z Warszawy do Hurghady. Jednak lot został opóźniony. Podróżujący spędzili na lotnisku wiele godzin - ostatecznie wylot zapowiedziano dziś wieczorem.

Z relacji turystów wynika, że panował chaos, długo nie informowano ich, czy wycieczka do Hurghady w ogóle się odbędzie i kiedy to nastąpi. O kłopotach pechowych wczasowiczów pisze portal interia.pl.

Podróżujący opowiadali, że mieli wylecieć w czwartek rano. Zawieziono ich w końcu do hotelu. Po całym dniu oczekiwania ponownie przewieziono ich w nocy na lotnisko, ale okazało się, że samolot nie może wystartować, załoga musiała udać się na przerwę.

Turyści mają nadzieję, że do egipskiej Hurghady polecą w końcu dziś wieczorem o godz. 19.30.

Odszkodowanie za odwołany lot. Ochrona pasażerów według prawa UE

Biuro podróży Itaka przekazało Interii, że turyści otrzymali informacje o możliwości zmiany lub rezygnacji oraz zwrocie za niewykorzystane dni wycieczki.

Do tego klienci mają możliwość ubiegania się o odszkodowanie w ramach rozporządzenia WE261/2004  - chodzi o opóźnione i odwołane loty.

Zgodnie z obowiązującym prawem pasażerowie są chronieni m.in., jeśli lot rozpoczyna się lub kończy na terytorium Unii Europejskiej, Norwegii, Islandii, Liechtensteinu oraz Szwajcarii.

Jeśli odmówiono pasażerowi przyjęcia na pokład, odwołano lot lub lot się opóźnił o co najmniej 2 godziny, przewoźnik lotniczy powinien dostarczyć klientowi pisemną informację o przepisach na temat odszkodowania i pomocy zgodnie z rozporządzeniem 261/2004/WE.

W zależności od sytuacji, długości rejsu, poszkodowanym w wyniku odwołanego lotu, albo też opóźnionego o co najmniej trzy godziny, może przysługiwać odszkodowanie od 250 do 600 euro - zauważa Europejskie Centrum Konsumenckie. Odszkodowanie nie przysługuje, gdy opóźnienia spowodowała "nadzwyczajna sytuacja".

Czytaj także:

interia.pl/gov.pl/in

Polecane

Wróć do strony głównej