Terminal zamiast aplikacji. Nowe rozwiązanie w przewozie osób

2024-07-30, 06:58

Terminal zamiast aplikacji. Nowe rozwiązanie w przewozie osób
Kioski Ubera mają umożliwić korzystanie z usługi osobom wykluczonym cyfrowo. Foto: Shutterstock/RossHelen

W polskich miastach może pojawić się nowa kategoria urządzeń - tak zwane "uberomaty". Specjalne terminale umożliwiałyby klientom zamawianie przejazdów taksówką – informuje "Rzeczpospolita".

To rozwiązanie adresowane do osób będących offline, niezaznajomionych z obsługą smartfonów lub nieposiadających specjalnych aplikacji łączących kierowców z pasażerami.

Amerykański Uber przetestował już takie rozwiązanie w Czechach. "Uberomat" w Pradze jest pierwszym tego typu urządzeniem w Europie. Przypomina infokiosk i pozwala pasażerom zarezerwować podróż bez konieczności korzystania z aplikacji mobilnej na smartfona.

Uber szuka nowych odbiorców


Polska może być kolejnym krajem, w którym zastosuje to rozwiązanie. Nie wiadomo jednak, kiedy "uberomaty" mogą pojawić się w polskiej przestrzeni. Przedstawiciele Uber Polska podkreślają, że usługa miałaby otworzyć dostęp do jego usług nowym użytkownikom, odbiorcom wykluczonym cyfrowo - zwłaszcza seniorom. Do tej pory Uber dla osób, które nie korzystają ze smartfonów, był właściwie niedostępny.

Czytaj także:

Zapowiedź uruchomienia "uberomatów" na Dworcu Centralnym w Warszawie pojawiła się pod koniec 2023 roku.

REKLAMA

Pierwszy infokiosk Ubera pojawił się w 2019 roku na międzynarodowym lotnisku Pearson w Toronto.

IAR/łp

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej