Wojna dyskontów. Lidl publikuje wyniki i wbija szpilę Biedronce

Sieć Lidl Polska opublikowała wyniki finansowe za trzeci kwartał 2024 roku. Skorzystała przy tym z okazji, by wbić szpilę największej konkurentce - Biedronce. 

Andrzej Mandel

Andrzej Mandel

2024-11-06, 13:58

Wojna dyskontów. Lidl publikuje wyniki i wbija szpilę Biedronce
Dobre wyniki Lidl Polska. Na zdjęciu sklep Lidl w Międzyzdrojach. Foto: Shutterstock/Krzysztof Bubel

Wyniki finansowe sieci Lidl Polska wskazują, że w warunkach wysokiej inflacji i wojny cenowej między dyskontami niemiecka sieć radzi sobie dobrze. 

Szpila wbita Biedronce

- W czwartym kwartale 2023 roku oraz pierwszym, drugim i trzecim kwartale 2024 roku obroty Lidl Polska rozwijają się znacznie szybciej niż obroty głównego konkurenta - podała sieć Lidl w komunikacie prasowym. 

W trzecim kwartale bardzo ważny wskaźnik sprzedaży like-for-like (sprzedaż porównywalna) wzrósł sieci Lidl o ponad 5 procent. Choć w komunikacie prasowym nie padła nazwa głównej konkurentki, to nietrudno się domyślać, że chodzi o Biedronkę. Jeronimo Martins, właściciel sieci Biedronka, podał ostatnio, że sprzedaż porównywalna spadła w sklepach Biedronka w trzecim kwartale o 1,9 proc. 

- Dane finansowe Lidl Polska, zarówno z pierwszego, drugiego, jak i trzeciego kwartału tego roku, pokazują, że obrany przez firmę kierunek jest właściwy, a klienci chętnie wybierają sklepy Lidl na zakupy dla swoich rodzin. Przychody ze sprzedaży osiągnięte w trzecim kwartale (tj. w miesiącach lipiec, sierpień i wrzesień 2024) potwierdzają, że sieć rozwija się i rośnie w siłę - chwali się sieć Lidl w komunikacie. 

REKLAMA

Wskaźnik sprzedaży porównywalnej (like-for-like - LFL) pozwala na precyzyjne określanie wzrostu lub spadku sprzedaży sieci handlowych poprzez nieuwzględnianie wyników sprzedaży placówek, które nie funkcjonowały przez cały badany okres. 

Czytaj także: 

next.gazeta.pl/Lidl Polska/JMP

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej