Wojna dyskontów. Lidl publikuje wyniki i wbija szpilę Biedronce
Sieć Lidl Polska opublikowała wyniki finansowe za trzeci kwartał 2024 roku. Skorzystała przy tym z okazji, by wbić szpilę największej konkurentce - Biedronce.
Andrzej Mandel
2024-11-06, 13:58
Wyniki finansowe sieci Lidl Polska wskazują, że w warunkach wysokiej inflacji i wojny cenowej między dyskontami niemiecka sieć radzi sobie dobrze.
Szpila wbita Biedronce
- W czwartym kwartale 2023 roku oraz pierwszym, drugim i trzecim kwartale 2024 roku obroty Lidl Polska rozwijają się znacznie szybciej niż obroty głównego konkurenta - podała sieć Lidl w komunikacie prasowym.
W trzecim kwartale bardzo ważny wskaźnik sprzedaży like-for-like (sprzedaż porównywalna) wzrósł sieci Lidl o ponad 5 procent. Choć w komunikacie prasowym nie padła nazwa głównej konkurentki, to nietrudno się domyślać, że chodzi o Biedronkę. Jeronimo Martins, właściciel sieci Biedronka, podał ostatnio, że sprzedaż porównywalna spadła w sklepach Biedronka w trzecim kwartale o 1,9 proc.
- Dane finansowe Lidl Polska, zarówno z pierwszego, drugiego, jak i trzeciego kwartału tego roku, pokazują, że obrany przez firmę kierunek jest właściwy, a klienci chętnie wybierają sklepy Lidl na zakupy dla swoich rodzin. Przychody ze sprzedaży osiągnięte w trzecim kwartale (tj. w lipcu, sierpniu i wrześniu 2024) potwierdzają, że sieć rozwija się i rośnie w siłę - chwali się sieć Lidl w komunikacie.
REKLAMA
Wskaźnik sprzedaży porównywalnej (like-for-like - LFL) pozwala na precyzyjne określanie wzrostu lub spadku sprzedaży sieci handlowych poprzez nieuwzględnianie wyników sprzedaży placówek, które nie funkcjonowały przez cały badany okres.
Czytaj także:
- Partia lodów wycofana z Lidla. GIS ostrzega
- Test jabłek i pomidorów z Lidla i Biedronki, wykryto pestycydy. Wyniki zaskakują
- Biedronka w ofensywie. Setki nowych sklepów jeszcze w tym roku
next.gazeta.pl/Lidl Polska/JMP/wmkor
REKLAMA