Duża awaria BLIK-a. Klienci informowali o problemach z płatnościami
System płatności BLIK miał poważną awarię. Od godz. 12 klienci mieli problemy z wykonywaniem operacji płatniczych - przelewami na telefon czy płaceniem za zakupy.
2024-11-16, 13:01
System płatności mobilnych BLIK nie działał w sobotę co najmniej między godz. 12 a 14. O problemach donosili klienci BLIK-a oraz dużych banków.
Krótkotrwała, ale poważna awaria
Na problemy z dokonywaniem płatności za pośrednictwem BLIK-a narzekali klienci wielu banków, takich jak PKO BP, mBank, Santander, Millenium czy ING Bank Śląski. Nie można było ani płacić kodem BLIK, ani za pomocą opcji zbliżeniowej czy wypłacić z pomocą systemu BLIK pieniędzy z bankomatu.
Awarię widać dobrze w serwisie Downdetector:
Liczba zgłoszeń zaczęła spadać jeszcze przed godz. 14. Obecnie, zgodnie z wykresem z serwisu Downdetector kłopoty powinny być incydentalne.
REKLAMA
Do momentu publikacji tekstu ani operator BLIK-a (Polski Standard Płatności) ani żaden z banków nie opublikowały oświadczenia w tej sprawie.
O awarii jako pierwszy poinformował serwis tvn24.pl.
Czytaj także:
- Blik pomocny podczas wakacji. Płatności zbliżeniowe coraz bardziej popularne
- Klienci Revoluta będą mogli korzystać z BLIK-a? "To kwestia kilku miesięcy"
- Płatności BLIK-iem w mObywatelu nie podobają się wielkim firmom. Minister wyjaśnia
TVN24/Downdetector/AM
REKLAMA