Cztery dekady Warhammera 40000. W świecie orków, elfów i kosmicznych marines
- To niesamowicie mroczna, ponura wizja przyszłości, a jednocześnie świat bogaty, komiksowo przerysowany i inteligentnie śmieszny. Mamy tam czołg z zamontowanymi organami, które strzelają rakietami (...). Warstwa wizualna w "Space Marine II" jest ważna, to tu widzi się latająca w kosmosie gotycką katedrę, która strzela salwami burtowymi - mówił w Polskim Radiu 24 Tadeusz Zieliński, który wraz z Łukaszem Wiśniewskim i Kubą Lechem był gościem audycji "24. poziom".
2024-11-25, 14:13
Warhammer 40000 to nazwa figurkowej gry bitewnej z lat 80. ub. wieku, która przez kolejne dekady nie tylko dorobiła się rzeszy fanów, ale też jako marka wyszła poza swoją niszę. Warhammer 40K to dziś nie tylko "bitewniaki", ale też gry planszowe, RPG, liczne powieści, czy gry wideo, które można liczyć już w dziesiątkach.
Jedną z najnowszych cyfrowych produkcji ze świata Warhammer jest "Space Marine II", czyli kontynuacja gry akcji z 2011 roku, w której gracze mogli wcielić się w zakutego w zbroję kosmicznego wojownika.
Nowa odsłona serii to jeszcze więcej akcji oraz przemierzanie spektakularnych lokacji futurystycznego świata. Warhammer 40000 w różnych swoich odsłonach bawi już od dekad, kusząc między innymi swoją egzotyką. To nie technologiczne hard SF, ani space opera w duchu gwiezdnych wojen, a kosmiczne dark fantasy - świat, w którym ścierają się kosmiczne orki, elfy, magowie, cyborgi i roboty.
Posłuchaj
Czytaj także:
REKLAMA
***
Audycja: 24. poziom
Prowadzący: Przemysław Pawełek
Goście: Łukasz Wiśniewski (serwis Gram.pl oraz sekretarz redakcji "Nowej fantastyki,"), Tadeusz Zieliński (agencja "Galactus"), oraz Kuba Lech, były współprowadzący 24 Poziom
Data emisji: 24.11.2024
Godzina emisji: 20.33
REKLAMA