"Rogue Waters". Gra inspirowana wielkim kinowym hitem

"Rogue Waters" to ostatnia premiera polskiego studia Ice Code Games. Twórcy znani między innymi z gry "Hard West 2" przenoszą tym razem graczy nie na Dziki Zachód, a na wody Karaibów.

2025-02-09, 21:15

"Rogue Waters". Gra inspirowana wielkim kinowym hitem
Gra ukazała się już na pecetach, a w lutym ukazuje się na konsolach . Foto: Shutterstock

W "Rogue Waters" kieruje się piracką załogą - rozgrywka to bitwy morskie, turowe strategiczne starcia w fortach lub podczas abordażu, rozwój własnej bazy i załogi oraz losowo generowane wyzwania. O grze opowiadali Mateusz Pilski, prezes i współzałożyciel Ice Code Games, oraz Jacek Kwiecień, główny projektant gry.

Posłuchaj

Rozmowa z twórcami gry "Rogue Waters" (24. Poziom) 27:03
+
Dodaj do playlisty

Twórcy podkreślali, że zależało im, aby rozgrywka była przede wszystkim dynamiczna. - Przewodnią mechaniką w "Rogue Waters" jest mechanika szermierki, czyli po prostu oddajemy ruchy szermiercze i tą dynamikę, którą ona wywołuje, też jakby podpatrzoną z filmów płaszcza i szpady typu "Karmazynowy Pirat" albo "Piraci z Karaibów", które gdzieś tam oglądaliśmy w dzieciństwie i byliśmy nimi zafascynowani - tłumaczył Mateusz Pilski.

- Podczas tworzenia designu do gry chcieliśmy stworzyć mechanikę gier taktycznych, która będzie wyjątkowo satysfakcjonująca, niezależnie od tego, w jakim byłaby settingu i opracowaliśmy właśnie tą mechanikę szermierki i potem zaczęliśmy się zastanawiać, do jakiego settingu dobrze będzie ta mechanika pasować. No i stwierdziliśmy, że piraci będą tu bardzo interesujący - powiedział Jacek Kwiecień.

Twórcy gry przyznali, że motyw piratów wydawał im się super pomysłem. - W momencie, jak zaczynaliśmy pracę nad "Rogue Waters" nie było za dużo gier o piratach i dopiero w niedawnym okresie wyszło ich dosyć sporo, więc to nie tylko my wpadliśmy na ten pomysł widocznie - podkreślili.

REKLAMA

Gra "Rogue Waters"  ukazała się już na pecetach, a w lutym ukazuje się na konsolach.

***

Audycja: 24. poziom
Prowadzący: Przemysław Pawełek
Gość: Mateusz Pilski (prezes i współzałożyciel Ice Code Games), Jacek Kwiecień (główny projektant gry)
Data emisji: 9.02.2025
Godzina emisji: 20.33

Źródło: Polskie Radio 24/paw

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej