Sondaż po Końskich. Poparcie kandydatów zmienia się błyskawicznie

Rafał Trzaskowski, mimo prowadzenia, odnotował znaczny spadek poparcia - o 4,8 pkt. proc. w ciągu jednego tygodnia - wynika z sondażu United Surveys dla Wirtualnej Polski. Z kolei Karol Nawrocki, w tym samym czasie, zyskał 5,4 pkt. proc. Sondaż przeprowadzono po piątkowych debatach prezydenckich w Końskich.

2025-04-14, 07:52

Sondaż po Końskich. Poparcie kandydatów zmienia się błyskawicznie
Pierwszy sondaż po debatach w Końskich. Foto: TVP Info

Wybory prezydenckie. Sondaż po debacie

Sondaż został przeprowadzony 12 kwietnia, dzień po debatach prezydenckich w Końskich.

Kandydat Koalicji Obywatelskiej Rafał Trzaskowski pozostaje liderem, uzyskując poparcie na poziomie 33,5 proc. Jego wynik jest jednak niższy o 4,8 pkt. proc. w porównaniu z badaniem z 4-6 kwietnia 2025 roku. Na drugim miejscu uplasował się kandydat Prawa i Sprawiedliwości Karol Nawrocki z poparciem 25,5 proc. - to wzrost o 5,4 pkt. proc. w stosunku do poprzedniego sondażu. Poparcie dla kandydata Konfederacji Sławomira Mentzena, który nie pojawił się na debacie, spadło o 5,4 pkt. proc. do poziomu 13,4 proc.

Na czwartym miejscu uplasował się kandydat Polski 2050-Trzeciej Drogi Szymon Hołownia z poparciem 9,1 proc. respondentów - zyskał 2,0 pkt. proc. Kandydatka Lewicy Magdalena Biejat odnotowała również znaczny wzrost wśród kandydatów z tej części wyborczej stawki - jej poparcie wzrosło o 3,6 pkt. proc. do poziomu 6,3 proc., co daje jej piąte miejsce w zestawieniu.

Pozostali kandydaci uzyskali wyniki poniżej 2 proc. Kandydat Konfederacji Korony Polskiej Grzegorz Braun zdobył 1,6 proc. poparcia (co oznacza wzrost o 0,5 pkt. proc. w porównaniu z badaniem z 4-6 kwietnia), kandydat partii Razem Adrian Zandberg osiągnął 1,3 proc. (tracąc 0,4 pkt. proc. w stosunku do poprzedniego badania), a kandydat bezpartyjny Krzysztof Stanowski - 1,1 proc., co oznacza spadek o 0,5 pkt. proc.

REKLAMA

Wybory prezydenckie. Debata w Końskich

W piątek wieczorem w Końskich odbyły się dwie debaty kandydatów na prezydenta.

Pierwszą zorganizowała Telewizja Republika, wzięli w niej udział: Karol Nawrocki, Szymon Hołownia, Marek Jakubiak, Joanna Senyszyn i Krzysztof Stanowski. Drugą debatę, która była inicjatywą kandydata KO Rafała Trzaskowskiego, wyemitowały TVP, TVN i Polsat. W dyskusji uczestniczyło ośmiu kandydatów: Rafał Trzaskowski, Karol Nawrocki, Szymon Hołownia, Marek Jakubiak, Magdalena Biejat, Joanna Senyszyn, Krzysztof Stanowski i Maciej Maciak.

Ośrodek Res Futura, analizując media społecznościowe w ciągu 12 godzin od rozpoczęcia tej debaty, wyliczył, że przekaz związany z wydarzeniem wygenerował w internecie ponad 1 miliard wyświetleń. Miało się to przełożyć na ponad 250 tysięcy unikalnych wzmianek - średnio ponad 20 tysięcy wpisów na godzinę, co odpowiada jednemu nowemu komentarzowi lub cytatowi co 3 sekundy. "Biorąc pod uwagę liczbę użytkowników internetu w Polsce (około 25 milionów), treści dotyczące debaty dotarły średnio 40 razy do każdego aktywnego internauty" - ocenili twórcy opracowania.

Czytaj także:

Źródło: Wirtualna Polska/ Polskie Radio/nł/kor

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej