Komunia święta: biznes warty 3 mld zł
Przychody z handlu w okresie komunii świętej zaczynają być podobne jak w branży ślubnej.
2011-04-15, 08:24
Nadchodzi pora organizowania komunii świętej w parafiach i domach. Uroczystości i otoczka tego wydarzenia każdego roku nabiera rozmiarów - pisze "Dziennik Gazeta Prawna". Szacuje się, że wartość tej tego rynku sięgnęła 3 mld zł.
Potrzebne jest ubranie, wynajęcie lokalu i oczywiście drogie prezenty. Wydatki się mnożą.
Rezerwacje w restauracjach na okres komunijny w restauracjach zaczęły się już w październiku. Obecnie można zapomnieć o wolnych miejscach.
Do komunii świętej młodzi przystępują teoretycznie w takich samych nie za drogich albach. Jednak rodzicom to nie starcza. Dopłacają, aby pod spodem pociechy nosiły rzeczy drogie i eleganckie oraz pamiętają o dodatkach jak torebki, buty, a nawet złote łańcuszki.
Jubilerzy, sprzedawcy odzieży sportowej i elektroniki zacierają ręce. Liczą na duże zarobki po zakupach prezentów, które otrzymują idący do pierwszej komunii świętej. Najbardziej popularne są komórki, aparaty fotograficzne, konsole do gier, komputery, rowery i laptopy.
"Dziennik Gazet Prawna" ocenia, że komunia święta to biznes dorównujący w przychodach ślubom i weselom.
tk
REKLAMA