Lotnisko w Radomiu pustoszeje. LOT zawiesza ostatnie połączenie
Tylko do 21 października samoloty PLL LOT będą kursować z lotniska w Radomiu do Rzymu. Połączenie ze stolicą Włoch zostanie zawieszone. Tym samym w zimowym sezonie z radomskiego portu będą odbywać się tylko loty do cypryjskiej Larnaki.
2025-10-08, 16:29
Zawieszone loty do Rzymu. Radomiowi zostało ostatnie połączenie
- W związku z sezonowością połączenia oraz chęcią konsolidacji operacji na lotnisku Chopina, gdzie mamy również ruch tranzytowy, który zasila połączenie do Rzymu, zdecydowaliśmy się na przeniesienie wszystkich połączeń do naszego lotniska hubowego w Warszawie - stwierdził PLL LOT Krzysztof Moczulski. Jak dodał, potencjał kierunków z lotnisk regionalnych jest analizowany i krajowy przewoźnik będzie informował na bieżąco o wszystkich nowościach. Obsługiwana przez LOT trasa Radom-Rzym wróci prawdopodobnie wiosną przyszłego roku.
Co na ten temat sądzą eksperci? Mariusz Piotrowski z portalu Fly For Free powiedział Polskiemu Radiu, że pomimo niedawnej modernizacji obiektu, czyniącej go najnowocześniejszym w Polsce, przewoźnicy nie lubią lotniska w Radomiu. - Na pewno jest to cios, ponieważ w tej chwili w zimowej siatce pozostaje jedno regularne połączenie i dwa loty w tygodniu, czyli połączenie Wizzaira do Larnaki - stwierdził.
Lotnisko w Radomiu puste. "Zignorowano ostrzeżenia"
Adrian Furgalski z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR przypomniał, że modernizacja kosztowała podatników ponad 800 milionów złotych. Zaznaczył, że państwo cały czas musi do dopłacać do obiektu. - Odpowiedź na pytanie, czy był sens budować to lotnisko, widać każdego dnia po pustkach - stwierdził. Podkreślił, że rynek i przewoźnicy ostrzegali przed inwestycją, co zostało zignorowane.
W 2024 roku port wygenerował stratę w wysokości prawie 47 milionów złotych. Oznacza to, że obsługa jednego pasażera przyniosła 415 złotych straty. Według Adriana Furgalskiego nie ma w tej chwili pomysłu na działania, które poprawią te liczby.
Mateusz Piotrowski widzi problem w "micie założycielskim", czyli "założeniu, że to będzie lotnisko, które będzie obsługiwało pasażera z Warszawy". Pojawia się pytanie czy rynek warszawski lub wojewódzki jest wystarczająco duży na trzy porty lotnicze.
Źródło: Polskie Radio/ms