Pendolino Warszawa-Zakopane. Specjalny kurs za złotówkę
W sobotę rano z Warszawy wyjechał pociąg Pendolino do Zakopanego. Po drodze maszyna zatrzymała się m.in. w Krakowie i zameldowała się w stolicy polskich Tatr kilkanaście minut po godz. 12. Inauguracyjny rejs kosztował złotówkę. Bilety w promocyjnej cenie wyprzedano w kilka minut.
2025-10-18, 14:57
Pendolino do Zakopanego. Wkrótce połączy góry z morzem
Pendolino wyruszyło z Warszawy Wschodniej o godz. 7.29 i dotarło do Zakopanego o godz. 12.14. Na peronie mieszkańcy i turyści uroczyście przywitali pociąg i podróżnych. W inauguracyjnym przejeździe wzięło udział około 800 pasażerów. Już od 14 grudnia planowane są codzienne kursy na trasie Gdańsk-Warszawa-Kraków-Zakopane.
W uroczystym przejeździe wzięli udział szczęśliwcy, którym udało się zakupić bilet za złotówkę, ale też m.in. przedstawiciele rządu: minister infrastruktury Dariusz Klimczak, wiceminister Piotr Malepszak oraz wiceministra rodziny, pracy i polityki społecznej Aleksandra Gajewska. Klimczak zaznaczył, że od grudnia w sezonie w ofercie PKP Intercity będzie 12 par pociągów do Zakopanego, a przewoźnik codziennie wypuści na tory o 110 pociągów więcej niż dwa lata temu.
Zwrócił uwagę na skalę inwestycji kolejowych. - PKP Intercity i PKP PLK inwestują ogromne pieniądze po to, żeby można było szybko i wygodnie przyjechać na przykład do Zakopanego - z Gdyni, przez Warszawę, przez Kraków. Jemy śniadanie w Gdyni, obiad w Warsie, a kolację w Zakopanem – powiedział.
Prezes PKP Intercity Janusz Malinowski poinformował, że od 14 grudnia uruchomione zostaną regularne połączenia Pendolino do Zakopanego. - Pociąg będzie przyjeżdżał pod Tatry o godz. 9.18, a rano będzie można wygodnie wyjechać w drogę powrotną. Najtańsze bilety z Trójmiasta będą kosztować od 59 zł, z Warszawy od 49 zł, a z Krakowa od 9 zł – wyliczał.
Cena regularnego przejazdu będzie uzależniona od pory roku, dnia tygodnia i zainteresowania danym połączeniem.
Modernizacja linii kolejowej na Podhalu
Nowe, szybkie połączenia pod Tatry są możliwe dzięki modernizacji linii kolejowej na Podhale, zakończonej w grudniu 2023 r. Inwestycja o wartości ponad 1,4 mld zł netto objęła odnowienie ponad 100 km torów, 130 rozjazdów i 300 obiektów inżynieryjnych.
Z kolei historyczny zakopiański dworzec PKP został skomunalizowany w 2015 r. i przekazany Miastu Zakopane. Obiekt przeszedł gruntowną rewitalizację, która przywróciła mu historyczny wygląd i dostosowała do nowoczesnych standardów obsługi podróżnych. Uroczyste otwarcie ponad stuletniego dworca po remoncie odbyło się we wrześniu 2023 r. Inwestycja kosztowała niemal 80 mln zł.
Źródło: Polskie Radio/PAP/ms