Między rozrywką a uzależnieniem: świat zakładów bukmacherskich
Od lat ogromną popularnością na całym świecie cieszą się zakłady bukmacherskie. Dla jednych to możliwość zamiany swojej wiedzy na wygraną, dla drugich - poszukiwanie adrenaliny i wrażeń. Zjawisko to budzi wiele kontrowersji i pytań, tym bardziej że między rozrywką a uzależnieniem jest cienka granica. Ciekawa w tym wszystkim jest także rola dziennikarzy, którzy od lat służą jako twarze bukmacherów, również wybielając ich wizerunek. W audycji rozmowa z Mirosławem Żukowskim i Szymonem Bartnickim.
2025-12-14, 23:30
Reklamy zakładów bukmacherskich stały się wszechobecnym elementem świata sportu. Podkreślają łatwy dostęp, silne emocje i możliwość wygranej, jednocześnie minimalizując świadomość ryzyka. Problem pojawia się, gdy przekaz marketingowy staje się głównym lub jedynym źródłem wiedzy o hazardzie, tworząc środowisko sprzyjające podejmowaniu decyzji pod wpływem emocji, nawet wśród osób, które dotąd uważały, że mają pełną kontrolę nad grą.
Posłuchaj
Posłuchaj
***
Audycja: Sport wyjaśnia świat
Prowadzący: Filip Jastrzębski i Michał Okoński
Gość: Mirosław Żukowski (wieloletni szef działu sportowego "Rzeczpospolitej") oraz Szymon Bartnicki (były dziennikarz sportowy, instruktor terapii uzależnień, autor bloga postawnasiebie.org)
Data emisji: 14.12.2025
Godzina emisji: 20.06
Polskie Radio 24