Między rozrywką a uzależnieniem: świat zakładów bukmacherskich

Od lat ogromną popularnością na całym świecie cieszą się zakłady bukmacherskie. Dla jednych to możliwość zamiany swojej wiedzy na wygraną, dla drugich - poszukiwanie adrenaliny i wrażeń. Zjawisko to budzi wiele kontrowersji i pytań, tym bardziej że między rozrywką a uzależnieniem jest cienka granica. Ciekawa w tym wszystkim jest także rola dziennikarzy, którzy od lat służą jako twarze bukmacherów, również wybielając ich wizerunek. W audycji rozmowa z Mirosławem Żukowskim i Szymonem Bartnickim.

2025-12-14, 23:30

Między rozrywką a uzależnieniem: świat zakładów bukmacherskich
Sport wywołuje silne emocje i poczucie więzi z drużyną. Reklamy zakładów bukmacherskich wykorzystują ten naturalny potencjał. Foto: PAP/Leszek Szymański

Reklamy zakładów bukmacherskich stały się wszechobecnym elementem świata sportu. Podkreślają łatwy dostęp, silne emocje i możliwość wygranej, jednocześnie minimalizując świadomość ryzyka. Problem pojawia się, gdy przekaz marketingowy staje się głównym lub jedynym źródłem wiedzy o hazardzie, tworząc środowisko sprzyjające podejmowaniu decyzji pod wpływem emocji, nawet wśród osób, które dotąd uważały, że mają pełną kontrolę nad grą.

Posłuchaj

Posłuchaj

Mirosław Żukowski i Szymon Bartnicki (Sport wyjaśnia świat) 51:42
+
Dodaj do playlisty

***

AudycjaSport wyjaśnia świat
Prowadzący: Filip Jastrzębski i Michał Okoński
Gość: Mirosław Żukowski (wieloletni szef działu sportowego "Rzeczpospolitej") oraz Szymon Bartnicki (były dziennikarz sportowy, instruktor terapii uzależnień, autor bloga postawnasiebie.org)
Data emisji: 14.12.2025
Godzina emisji: 20.06

Polskie Radio 24

Polecane

Wróć do strony głównej