Ile zarobimy na prezydencji?

80 milionów złotych, tyle jest warta marka "Prezydencja Polski". Kalkulacja uwzględnia wydatki na promocję, sponsoring i media.

2011-09-19, 09:22

Ile zarobimy na prezydencji?
Logo . Foto: pl2011.eu

"Dziennik Gazeta Prawna” pisze, że najwięcej zyskają na tym firmy, które są oficjalnymi partnerami prezydencji. W zamian za wsparcie logistyczne mają otrzymywać promocję przy dużej, prestiżowej imprezie. Gazeta wyjaśnia, że gdy co pół roku zmienia się kraj przewodniczący Unii Europejskiej, zmieniają się partnerzy prezydencji.

W Niemczech były to trzy wielkie firmy samochodowe, a w Hiszpanii aż 37, głównie lokalnych firm. Polskie MSZ postawiło na 6 marek, które użyczyły na potrzeby prezydencji swoje produkty. Same firmy wyceniają ich wspólne zaangażowanie w przygotowanie prezydencji na 10 milionów złotych, co jest kroplą w morzu całkowitych wydatków na ten cel, szacowanych przez MSZ na niemal 430 milionów. Resort zwraca jednak uwagę, że nie o pieniądze w tym wypadku chodzi, lecz o wizerunek naszego kraju. Z podobnego założenie wychodzą partnerzy prezydencji. Podkreślają, że ich zaangażowanie ma w dużej mierze charakter wizerunkowy - pisze "Dziennik Gazeta Prawna". Niewątpliwie jednak 10 milionów złotych, jakie duże koncerny wyłożyły na wsparcie prezydencji, to znacznie mniej, niż musiałyby wydać na standardową reklamę o podobnym zasięgu. Jak obliczyło MSZ, marka "Prezydencja Polska" warta jest około 80 milionów złotych.

 

IAR,ab

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej