Reklama tylko dla kobiet. Bilbord rozpozna płeć

Interaktywny wyświetlacz na londyńskim przystanku autobusowym najpierw rozpozna cechy fizyczne osoby, która przed nim stoi, a dopiero potem wyświetli, bądź nie, reklamę.

2012-02-21, 07:11

Reklama tylko dla kobiet. Bilbord rozpozna płeć
Strona internetowa organizacji. Foto: Fot. plan-uk.org

BBC informuje, że urządzenie które ocenia płeć na podstawie wyglądu, „trafia” w 90% przypadków. I tak, jeśli jesteś mężczyzną, zobaczysz jedynie odesłanie do strony internetowej organizacji charytatywnej Plan UK.

Kobiety natomiast zobaczą spot reklamowy, który podkreśla sytuację innych kobiet w krajach rozwijających się. Biedę, dyskryminację i niemożność decydowania o własnym losie. To, że mężczyźni nie będą mogli tego zobaczyć, ma w zamyśle pomysłodawców zwrócić ich uwagę na kwestię.

Cała reklama pokazuje trzy 13-latki z Wielkiej Brytanii, Mali i Tajlandii, które opowiadają o swoim życiu. Plan UK liczy na zebranie 250 tysięcy funtów, aby zapewnić dziewczynkom z biednych rodzin dostęp do edukacji.

Koszt nietypowego pomysłu to 30 tysięcy funtów. Reklamę będzie można zobaczyć przez najbliższe dwa tygodnie naprzeciwko Selfridges na Oxford Street.

REKLAMA

Zobacz galerię: DZIEŃ NA ZDJĘCIACH >>>

sg

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej