70% zabójców było pod wpływem alkoholu!
Rozpoczęła się kampania "Pozory mylą, dowód nie". Inicjatywa ma na celu ograniczanie sprzedaży alkoholu nieletnim.
2012-07-11, 17:37
Posłuchaj
Kampania realizowana jest od 2009 roku przez Komendę Główną Policji oraz Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego. Celem jest ograniczenie spożycia napojów alkoholowych przez małoletnich poprzez m.in uświadomienie młodzieży i sprzedawców o niebezpieczeństwach związanych ze spożywaniem alkoholu przez osoby niepełnoletnie.
Dyrektor Biura Prewencji, młodszy inspektor Ryszard Garbarz przypomniał, że wśród sprawców zabójstw pięciu na siedmiu badanych było pod wpływem alkoholu. I dodał, że to podstawowy czynnik kryminogenny, także wśród nieletnich.
W 2011 roku policjanci służby prewencyjnej w całej Polsce ujawnili ponad 15 tysięcy małoletnich znajdujących się pod wpływem alkoholu. Byli oni także częstymi sprawcami czynów karalnych - w ubiegłym roku odnotowano łącznie 2 395 takich przypadków. W tym okresie policja wykryła także ponad 1400 przestępstw według ustawy o przeciwdziałaniu alkoholizmowi, w tym około 170, które wiązały się z łamaniem zakazu podawania i sprzedawania alkoholu nieletnim.
Danuta Gut, dyrektor Biura Zarządu Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego, podkreśla, że edukowanie sprzedawców i świadków sprzedaży alkoholu nieletnim może doprowadzić do zmiany ich postaw. Psycholog Dorota Krzywicka przekonywal natomiast, że w przypadku łamania prawa powinno się bezwzględnie karać tych, którzy chcą zarabiać na sprzedaży alkoholu młodzieży.
REKLAMA
Zobacz galerię: DZIEŃ NA ZDJĘCIACH >>>
(pp)
REKLAMA