Turyści wydali 1,45 mld złotych w miastach Euro 2012

Cztery polskie miasta-gospodarze piłkarskich mistrzostw Europy 2012 wydały na organizację tej imprezy w sumie 195 mln zł (bez budowy stadionów).

2012-12-27, 15:09

Turyści wydali 1,45 mld złotych w miastach Euro 2012
Polska flaga tzw. "sektorówka" na Stadionie Narodowym w Warszawie po meczu Euro 2012 Włochy - Niemcy . Foto: Polskie Radio/Tomasz Zimoch

Posłuchaj

Radomir Czarnecki (IAR) - Stadion Narodowy można zwiedzać za darmo
+
Dodaj do playlisty

Jednak przychody z turystyki wyniosły łącznie ok. 1,45 mld zł - wynika z raportu firmy doradczej Deloitte.
Jak wynika z raportu "Podsumowanie kosztów i oszacowanie korzyści organizacji turnieju UEFA EURO 2012" wpływy z turystyki podczas miesiąca trwania Euro 2012 w czterech polskich miastach wyniosły 1,45 mld zł. W czasie trwania mistrzostw Warszawę, Wrocław, Gdańsk i Poznań odwiedziło 685 tys. gości zagranicznych i 750 tys. polskich kibiców. W zależności od miasta i drużyn, które w nich grały, główne grupy obcokrajowców stanowili Rosjanie, Niemcy, Irlandczycy i Hiszpanie.
Budżety Warszawy, Gdańska, Poznania i Wrocławia dodatkowo zasiliły wpływy z UEFA i od sponsorów w kwocie około 48 mln zł - można przeczytać w raporcie zatytułowanym: Z kolei największą długofalową korzyścią jest promocja Polski na świecie oraz inwestycje w obiekty sportowe i w infrastrukturę.
W kwotę 195 mln zł wydatków nie zostały wliczone środki przeznaczone na infrastrukturę i stadiony. Najdroższe dla miast okazały się budowy stref kibiców, które w sumie pochłonęły 65 mln zł. Najwięcej na ten cel wydała Warszawa (30 mln), która miała największą strefę kibica w Polsce. Liczącym się wydatkiem była również promocja i reklama miast, które w sumie pochłonęły 51 mln zł.

 

man

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej