UOKiK: wszczynamy postępowanie ws. nc plus. Masowe skargi abonentów
Do UOKiK wpływa dziennie po kilkadziesiąt skarg klientów platformy cyfrowej NC+, ITI Neovision. W tej sytuacji we wtorek Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie wyjaśniające przeciwko spółce.
2013-04-02, 14:12
Posłuchaj
Rzeczniczka UOKiK Małgorzata Cieloch powiedziała  Informacyjnej Agencji Radiowej, że skargi dotyczą jednostronnej zmiany  oferty programowej i napływają masowo. Małgorzata Cieloch wyjaśniła, ze   urząd sprawdzi, czy spółka nie złamała prawa, przysyłając nową ofertę  dotychczasowym abonentom  telewizji "N" nie dopuszczającą innej sytuacji  jak jednostronna zmiana umowy. Chodzi o umowy na czas oznaczony,  których warunki - zdaniem UOKiK - nie powinny być zmieniane w trakcie  trwania. 
 Jak wyjaśniła rzeczniczka UOKiK-u, postępowanie może  potrwać kilka miesięcy, ale jest też możliwość szybkiego rozwiązania  problemu, jeżeli Platforma NC+ uzna roszczenia klientów. Gdyby natomiast  spółka nie zaproponowała rozwiązania satysfakcjonującego klientów, a  zarzuty naruszenia ich zbiorowego interesu potwierdziły się w  postępowaniu UOKiK - urząd może nałożyć karę administracyjną do 10  procent wartości przychodów spółki.