Dobre "biznesu" obyczaje

Etykieta zwykle kojarzy nam się z nienagannymi manierami, sterczącymi, świeżo wykrochmalonymi kołnierzykami i falbankami u mankietów. Jednak etykieta biznesu to rzecz w dzisiejszych czasach podstawowa. To wspólna płaszczyzna kontaktów biznesowych, gwarancja uczciwości, szacunku we wzajemnych kontaktach handlowych. Jest też idealnym narzędziem przy rozwiązywaniu potencjalnych sporów biznesowych lub handlowych, które mogą pojawić się podczas gorących negocjacji.

2013-06-18, 19:38

Dobre "biznesu" obyczaje
. Foto: flickr.com/erik ERXON

Posłuchaj

18.06 doktor Irena Kamińska-Radomska o biznesowej etykiecie
+
Dodaj do playlisty

Poprawne relacje między pracownikiem i pracodawcą, między menadżerem a klientem to podstawa funkcjonowania w świecie biznesu. Gość PR24 doktor Irena Kamińska-Radomska, wykładowczyni The Protocol School of Poland opowiadała w jaki sposób etykieta biznesowa decyduje o naszej karierze, a także czy rzeczywiście jest ona sposobem na sukces:

- Etykieta to tak naprawdę sztuka życia, to chyba najlepsza definicja jaka przychodzi mi do głowy. Tylko wtedy, jeżeli ktoś ma taką filozofię życia i chce być elegancki w stosunku do innych osób, wówczas przydatne są konkretne przepisy jak się zachować w takiej czy innej sytuacji, o tym jak odnieść sukces. Te zasady pomagają człowiekowi przede wszystkim w tym, żeby nawiązać dobre relacje, a potem podtrzymywać je we właściwy sposób. Brak znajomości zasad etykiety przede wszystkim podkopuje pewność siebie.

PR24

Polecane

Wróć do strony głównej