Celem jest promocja pakowania produktów w papierowe opakowania, które miałyby być alternatywą dla popularnych foliówek. Każdy kupiec, który bierze udział w akcji, zostaje oznaczony specjalnym banerem z hasłem #MamNaToPapier.
Unia Europejska zaostrza przepisy dotyczące produktów plastikowych. Dla przykładu od 2021 roku będzie obowiązywał zakaz obrotu 10 produktami plastikowymi jednorazowego użytku, które można zastąpić bezpiecznymi dla środowiska zamiennikami. Więcej na ten temat w audycji "Pierwsze słyszę" opowiadała Katarzyna Guzek z Greenpeace Polska [POSŁUCHAJ>>>].
Akcja, która dopiero się rozpoczęła, zdobywa coraz większą popularność wśród mieszkańców Warszawy. O tym, co myślą na temat zmiany jednorazowych, plastikowych reklamówek na papierowe torby pytał reporter Czwórki Kacper Kaczmarczyk.
***
Tytuł audycji: Pierwsze słyszę
Prowadzi: Kamil Jasieński
Materiał: Kacper Kaczmarczyk
Data emisji: 2.04.2018
Godzina emisji: 8.15
ac/pj