Polska branża gier wideo. Blaski i cienie

2024-06-17, 15:16

Polska branża gier wideo. Blaski i cienie
"Wiedźmin 3: Dziki Gon" to wciąż jedna z najlepszych i najsłynniejszych polskich gier.Foto: Daniel Krason/Shutterstock

W latach 90. XX wieku praca w sektorze gier wideo była marzeniem wielu młodych Polaków. Jednak wtedy polska branża praktycznie nie istniała na profesjonalnym poziomie. Sukces serii o "Wiedźminie", a zwłaszcza jej trzeciej części, a także rewolucja gier niezależnych, tworzonych przez małe studia, stały się zachętą dla wielu Polaków, do spróbowania własnych sił.

Okazało się, że umiejętności potrzebne do produkowania gier, mogą być na wyciągnięcie dłoni, że trzeba być wytrwałym i skoncentrowanym na celu. 

Rodzimi autorzy gier nie poddają się mimo dużej konkurencji. Dzięki innowacyjności odnoszą też wielkie sukcesy.

Posłuchaj

Blaski i cienie polskiej branży gier wideo (24. poziom) 26:08
+
Dodaj do playlisty

 

REKLAMA

Więcej w nagraniu. 

***

Audycja: 24. poziom

Prowadzący: Przemysław Pawełek

REKLAMA

GościeKrzysztof Orzędowski (szef studia Cobble Games), Michał Neugarten (twórca gier, aktualnie pracujący nad grą "Unbroken".


Data emisji: 17.06.2024

Godzina emisji: 20.33

PR24

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej