Sukces polskich gier wideo. "Branża jest w permanentnym wzroście"
Kuba Sobek, Marta Adamska i Marcin Sikora z Radikal Studio - odpowiedzialnego za oprawę graficzną do takich gier jak Wiedźmin 3, Cyberpunk 2077 - opowiedzieli w Polskim Radiu 24 o swojej pracy.
2024-06-30, 21:16
Gry wideo to dzisiaj kompleksowe produkcje, gdzie za sam scenariusz może odpowiadać sztab pisarzy, oddzielna ekipa tworzy misje czy przygody, a kolejne osoby zajmują się oprawą wizualną czy dźwiękową, marketingiem i reklamą. Gdzieś na poboczu, ale w powiązaniu z tą działalnością, powstają materiały wideo, czy to włączane do gier jako intro i przerywniki, czy rozpowszechniane w sieci jako trailery lub inne formy prezentacji.
Jednym z podmiotów zajmujących się w Polsce oprawą wideo jest Radikal Studio, które stworzyło materiały do takich gier jak Wiedźmin 3, Cyberpunk 2077, Invincible, czy Inkulinati, a ostatnio Hamster Playground czy Indika.
Kuba Sobek z Radikal Studio przyznał, że "branża jest w permanentnym wzroście". - Pojawiły się pieniądze, nowe studia i wiele nowych osób. Żeby stworzyć zwiastun liczący ponad minutę, to potrzeba na to pracy dziesiątek osób i miesięcy pracy - mówił.
Marta Adamska zwróciła uwagę, że "gry to żywe środowisko, to połączenie wielu systemów".
REKLAMA
Marcin Sikora przyznał z kolei, że "tworząc zwiastun staramy się opowiedzieć mikro historię, robiąc z gry 90-sekundowy film animowany, sprzedając jednocześnie w jaki sposób w tę grę należy grać".
Więcej w nagraniu.
Posłuchaj
***
Audycja: 24. poziom
REKLAMA
Prowadzący: Przemysław Pawełek
Goście: Kuba Sobek, Marta Adamska i Marcin Sikora (Radikal Studio)
Data emisji: 30.06.2024
Godzina emisji: 20.30
REKLAMA
PR24/dn
REKLAMA