Sukces polskich gier wideo. "Branża jest w permanentnym wzroście"

Kuba Sobek, Marta Adamska i Marcin Sikora z Radikal Studio - odpowiedzialnego za oprawę graficzną do takich gier jak Wiedźmin 3, Cyberpunk 2077 - opowiedzieli w Polskim Radiu 24 o swojej pracy. 

2024-06-30, 21:16

Sukces polskich gier wideo. "Branża jest w permanentnym wzroście"
Gry wideo to dzisiaj kompleksowe produkcje. Foto: charnsitr / Shutterstock.com

Gry wideo to dzisiaj kompleksowe produkcje, gdzie za sam scenariusz może odpowiadać sztab pisarzy, oddzielna ekipa tworzy misje czy przygody, a kolejne osoby zajmują się oprawą wizualną czy dźwiękową, marketingiem i reklamą. Gdzieś na poboczu, ale w powiązaniu z tą działalnością, powstają materiały wideo, czy to włączane do gier jako intro i przerywniki, czy rozpowszechniane w sieci jako trailery lub inne formy prezentacji.

Jednym z podmiotów zajmujących się w Polsce oprawą wideo jest Radikal Studio, które stworzyło materiały do takich gier jak Wiedźmin 3, Cyberpunk 2077, Invincible, czy Inkulinati, a ostatnio Hamster Playground czy Indika. 

Kuba Sobek z Radikal Studio przyznał, że "branża jest w permanentnym wzroście". - Pojawiły się pieniądze, nowe studia i wiele nowych osób. Żeby stworzyć zwiastun liczący ponad minutę, to potrzeba na to pracy dziesiątek osób i miesięcy pracy - mówił.

Marta Adamska zwróciła uwagę, że "gry to żywe środowisko, to połączenie wielu systemów". 

REKLAMA

Marcin Sikora przyznał z kolei, że "tworząc zwiastun staramy się opowiedzieć mikro historię, robiąc z gry 90-sekundowy film animowany, sprzedając jednocześnie w jaki sposób w tę grę należy grać". 

Więcej w nagraniu. 

Posłuchaj

Sukces polskich gier wideo. "Branża jest w permanentnym wzroście" (Polskie Radio 24) 28:40
+
Dodaj do playlisty

***

Audycja: 24. poziom

REKLAMA

Prowadzący: Przemysław Pawełek

Goście: Kuba Sobek, Marta Adamska i Marcin Sikora (Radikal Studio)

Data emisji: 30.06.2024

Godzina emisji: 20.30

REKLAMA

PR24/dn

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej