Prywatne statki powietrzne w Polsce. "Wciąż nam daleko do Czechów"

- W Czechach prawo jest bardziej liberalne i dużo łatwiej uzyskać zarówno licencję jak i zarejestrować statek powietrzny - mówił w Polskim Radiu 24 Tomasz Białoszewski, ekspert lotniczy i dziennikarz.

2024-07-29, 21:36

Prywatne statki powietrzne w Polsce. "Wciąż nam daleko do Czechów"
W Polsce jest ponad 1800 prywatnych samolotów i helikopterów. Foto: Hindrik Johannes de Groot/Shutterstock

W Polsce jest ponad 1800 prywatnych samolotów i helikopterów, a samych pilotów ponad 3 tysiące. Tomasz Białoszewski przyznał, że to wciąż za mało. - Jeszcze więcej samolotów jest w Czechach, tam prawo jest bardziej liberalne i dużo łatwiej uzyskać zarówno licencję jak i zarejestrować statek powietrzny. Tam awiacja rozwija się dużo szybciej i jeszcze nam do nich daleko - uważa ekspert lotniczy i dziennikarz.

Posłuchaj

Prywatne statki powietrzne w Polsce. "Wciąż nam daleko do Czechów" (Pomówmy o tym) 23:30
+
Dodaj do playlisty

 

- To hobby jest bardzo kosztowne zarówno pod względem szkolenia - zdobycie licencji turystycznej wynosi między 30 a 50 tysięcy - jak i koszty samolotów. Ultra lekkie, mini samoloty to koszt rzędu 200-400 tys. zł, z kolei helikopter to koszt rzędu 3-4 mln zł. Ultra lekkie samoloty dają dużo frajdy, ale i pokory, ponieważ musi być odpowiednia pogoda, lekki wiaterek - mówił ekspert.

REKLAMA

- Prywatne odrzutowce w Polsce to pojedyncze przypadki - wskazał Białoszewski. - Lotnictwo nie znosi bylejakości i żadnych patologii, czyli nie można pić, ćpać, tu nie ma tolerancji dla takich rzeczy - dodał.

***

Audycja: Pomówmy o tym

Prowadzący: Paweł Wojewódka

REKLAMA

Gość: Tomasz Białoszewski, ekspert lotniczy i dziennikarz

Data emisji: 29.07.2024

Godzina emisji: 21.06

PR24/dn

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej